Vi alla har våra drömmar

Till min kära mamma som jag glömt svara, ja vi diskar och tvättar våra kläder för hand så var beredd på en stor klorintvätt när jag kmr hem då jag inte får vittvätten ordentligt vit.


självklart började filmklippningen bra tills slutet av kvällen då jag skulle spara eftermiddagensjobb på den och programet la av, så jävla typiskt, så får göra om dem bitarna imorgon, men nu vet jag iaf vilka filmer som ska in och klippas för dem bitarna. :)


Vi har även fått besök av en av våra arbetare från Manila, en Phil från Nya Zealand. Väldigt trevlig kille, pratade mkt om australien då han bott där samt att han bott 3 år i Danmark (: Han lämnar på fredag igen, men alltid trevligt med lite nya människor.


annars har jag upptäckt mina manliga kollegors nya smeknamn på mig, prinsessan och sweetheart, haha, dem är allt för roliga, förhoppningsvis drar vi ut i helgen om det inte är för mkt jobb på schemat (:


Igår kollade jag och barnen i white beach på Harry Potter 2, men bara halva den är ju 3h lång, trodde fan inte det. så andra halvan ikväll :)


Sen har ngn tysk kompis till pappan i huset födelsedagsfest på onsdag och självklart vill dem ha med mig, så onsdagseftermiddagen ser ut som att den ska spenderas onykter (;


Måste erkänna att jag ser fram emot att skaffa råttor igen, vilket planeringen är i slutet av detta året. Jag kommer inte överleva i Götet utan något djur! Denna gången är tanken att ta hand om omplaceringsråttor. Några pilgiftsgrodor hade varit rätt häftigt. Har drömt sen 7 år om att en dag bygga om ett rum till ett terrarie med ödlor & grodor från samma biotop. Idén kommer från min hunduppfödare som hade en stor utbyggnad, förmodligen städskrubben med ena väggen av glas och en leguan i den, riktigt coolt. Älskar ödlor men jag är av typen om jag ska ha ett djur ska det finnas stor plats för att efterlikna deras naturliga behov, om vi ska ha djur i fångenskap ska dem i alla fall ha det så bra som möjligt. därför har jaginte skaffat sugar gliders även kallad för flygekorre. Ursprungligen från Australien och jag fick nöjet att jobba med dem i Australien på Kanyana, aggressiva små rackare i vilt tillstånd men tama i fångenskap verkar det som hos många som har dem. Men sen glider dem och kräver mkt växter och sånt så nej det får bli ett helt rum till dem med när jag inskaffar dem.


Det kommer bli en utmaning att hitta en kille som delar det djurintresset, haha ^^


Och det senaste inom Seashepherd, mina gamla vänner från Forest Rescue som vi jobbade med i Perth har gått ombord på ett av valfartygen som passerar utanför perths kust. Härligt säger jag, kan se att Buddy var glad att se dem när Steve Irwin mötte upp dem ute på havet ;)


Åh ja, jag saknar Australien mkt! Längtar till att komma tillbaka, saknar mina barn i Perth med, mina underbaringar och mina kompisar i Surfers och hayley får snart unge om hon inte redan fått det, ja mkt som sker (; och Ellinors och mina galna upptåg med våra fransmän, haha, jag saknar mina trädplanteringsvänner, och Hseyin, hans skratt är ngt av det underbaraste och jag hade dött där ute utan honom som alltid gjorde mig glad på jobb. Jodå Australien var en oförglömlig resa, ångrar att jag inte gjorde mer farmjobb så jag kunnat ansöka om ett år. Får väl ta och gifta mig med Buddy och få uppehållstillstånd, haha ;D


Tillbaks till jobb nu, längtar till helgen och ledighet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0