Malapasqua

Som ni vet så är det snart dags att lämna denna ön för att förflytta mig till Malapasqua.

Planen ser ut så här:
Lämnar ön Mindoro lördagen den 28e January, båt och buss till Manila, sen taxi till ett hotell som jag bokat nära flygplatsen, stanna 1 natt. Vidare tiidigt på söndagsmorgonen runt 5-6 på morgonen går flyget till ön Cebu. Ska låsa in det mesta av min bagage där och sen ta bussen till Hamnen 4h bort. Ta båt därifrån till Malapasqua och bör väl anlända runt 3-4 tiden på eftermiddagen. Boka in mig på morgondyk med hammarhajar måndag morgon, sen blir det nog ett kvällsdyk med sjöhästar. Om jag inte ser några hammarhajar så bokar jag in mig på morgondyk till tisdagmorgon. Funderar även på treshersharks dyk under tisdagen, men mycker beror på vad som händer måndagmorgon. vara på Malapasqua till 1e feb, lämnar med den tidigaste båten fr att göra samma väg tillbaka till Manila. det bästa är att det går cirka 8 flyg varje dag från Cebu till Manila. Men tanken är att boka in mig på ett flyg mellan 3-5 på eftemiddagen. Flyget från Cebu till Manila tar 1-1½h. Sen ska jag hänga på Manilas flygplats resten av dagen då mitt flyg lämnar 23.40 den 1e feb :)


Egentligen har jag väl inte helt råd med resan till malapasqua, men simma med hammarhajar är något utöver det vanliga. Dem är väldigt svåra att hitta och finns inte på så många platser samt det är en dröm! Det som kostar mest är ju dyken och boende. det andra är väldigt billigt. 300-400 kr t/r från manila - cebu är inte så farligt.


annars mkt jobb men filmen är klar nu men så klart kan vi inte starta den datorn filmen är på. så nu ska vi klabba en massa med hårddisken. orkar fan inte bry mig mer. Imorgon ska jag kanske snorkla. sen ska några av oss upp till bergen och festa där. haha. Sen ska jag ligga på stranden hela söndagen om vädret tillåter det! har fotoklass med nästa vecka och en artklass. varför art får ni veta nästa ång. orkar inte skriva om mitt nya projekt ;) Nä nu ska jag fan ta mig hem :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0