inställt flyg och poolhäng

Så mitt flyg blev inställt, så hela Ceburesan sket sig. Men det är ok, kommer fler chanser. Istället fick jag klockan 2 på natten leta upp ett nytt hotell för 3 nätter. Hittade Grand Opera Hotell, jättefint är det och billigt! http://www.hotels.com/hotel/details.html?pa=2&pn=1&ps=2&tab=description&destinationId=1004070&hotelId=394819&arrivalDate=29-01-2012&departureDate=01-02-2012&rooms[0].numberOfAdults=1&roomno=1&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first

Anlände vid 4-5 på morgonen, checkade in. Konstigt nog var jag jättepigg, bara sovit 5 h på 2 nätter. la mig lite innan 8 och vaknade 1h senare pigg igen. Så vad gör man? man tar fram datan, surfar och slappar i sängen. Skönt med gratis internet på hela hotellet. Rummet har fin inredning med, riktigt najs faktisk, röd & vit, lite roligare än många andra hotellrum. Kylskåp, tv, vattenkokare, kaffe & duschtillbehör i rummet :)

Blev lite poolhäng med i eftermiddes, men får ta det lite lugnt med ansiktet, vill inte bränna mig igen. Just det, här är bastu med och poolen är stor,kall, fräsch och en del är jacuzzi, den ska testas imorgonkväll ;)

Så får se det ur det positiva, det blir billigare resa, har ett fint hotell, några sekunder från 7-eleven, bättre strandad i Manila än cebu så jag hinne med flyget på onsdagkväll till köpenhamn & jag slipper spendera en massa onödiga timmar på flygpatsen på onsdag.

Har varit lite produktiv och lagat min väska, tvättat lite i handfatet, rengjort säckr, städat rummet och organiserat. Funderar på att ta mig till Stairways Manila kontor imorgon och hälsa på  samt till SM Mall of Asia för att inhandla sista minuten saker.

Gick till 7eleven efter poolen. Är bara rakt över gatan, så inhandlat brödlimpa, jordnötssmör, nudlar, 2 chokladbar och 1 cider ^^ så frukost och lunch är fixad för dessa dagarna :) samt allt detta kostade mindre än vad en frukostbuffe hade kostat på hotellet. Sitter och funderar på att beställa pizza till ikväll, men väntar nog till imorgon. Har en känsla att jag kommer vara trött snart. Har inte ätit pizzahut sen australien och dem har LÄTT den godaste vegeterianpizzan i världen! samt deras vitlöksbröd är grym ;) Så vill vara väldigt hungrig när jag beställer (:

Vidare till nått annat. Har kollat runt en massa på utbildningar, det verkar som att det landar på zoologi. Har hat kontakt med en tjej som gjorde sin 2åriga master i danmark, med inriktning marina däggdjur, hon gav mig väldigt bra information om hennes master och vilka kurser hon gjorde för att få hennes "titel".

Samtidigt som jag vill plugga är det så mkt jag fortfarande vill göra. Jag vill gärna göra en antarktikakampanj med sea shepherd och en hajkampanj. samt jag läste detta i hd häromdagen http://hd.se/helsingborg/2012/01/27/i-vantan-pa-isbjornar-valrossar/ kanske ngt för framtiden med stor vana vid båtar med seashepherd i bagaget och en påbörjad zoolgiutb. hade jag lätt kunnat ta ett sabbatsår för att volontärarbeta på den båten om man hade kunnat göra en deal eller ngt ^^ absolut ngt för framtiden om 2-3 år!

Nä nu ska jag kolla tv & tvätta mina leggings som jag ska åka hem i :)

See ya

I got a shoulder built for you
Just in case you need it to lean on
These hands I have are for you
Just in case you need help to hold on

The world is just a super sized merry go around
Sometimes your finger loose their grip, we all fall down

Don't sit there in the dark
Don't worry your heart
Everything will be fine
If trees fall on your power line

If your wills turn strong
You will always have a home
If your power's out
If the light turn dark
You can stay here in my heart
If your power's out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0