Hemma igen

Då var man hemma igen. Ankomsten i torsdes va väl kall, haha, fast det var skönt med lite vinter, trivs bra med lite snö och kyla efter att levt utan vinter i 1½ år :)

I torsdes blev det mys med dem nära och kära. I fredes blev det tvätta, packa upp och städa och pyssla. Samt fixa håret, gud vad torrt och slitet, en stor bit klipptes av, ny färgning och lite vitaminer till håret. Sen besökte jag faster och moster på vägem hemåt. Skönt med att va hemma i byn igen även om jag bara har en sak i tankarna, tillbaks på båtarna och rädda marina djur!

I lördes var det inflyttningsfest hos Angelica, sen utgång på Lilla & cardan! dansade tills jag nästan svimmade med mina brudar, men värt ddet, mkt skoj med dem bästa! vid halv 5 blev det taxi hem, hade broderns lägenhet i helgen nu när han va i tyskland, Sweet!

Helt underbar morgon med. ut och gå lite i det sköna vädret och känna sig hemma på ngt sätt, Helsingborg kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat. Kvällen blev mys hos grannarna!


Jaha, vad är planen nu då är en fråga man får ofta sen hemkomsten.

Ja, jag vet inte riktigt. Tanken är att börja plugga efter sommaren. Förhoppningsvis åker jag tillbaka till Australien i April för att gå ombord på båtarna. Fram till dess försöka hitta ett jobb, har fått ställa in en nu då det var 1års vikarie annars var det väldigt intressant. Men vi får se, ska kolla lite volontärsarbete att sysselsätta mig med, snart är det UKM med ;) Fast jag har lite privatprojekt att underhålla mig med samt jag måste börja läsa mer hundavel, ta igen (:

Det är just det, jag vill inte jobba med djur i fångenakap om det inte är rehabilitering av vilda djur! Djur i fångenskap är noll intresse för min del, ger mig ingenting när jag kan jobba med dem i vilt. Finns ingen känsla som går att jämföra med att se ett djur i vilt tillstånd, i sin naturliga miljö! Det är helt fantastiskt! Vad ska man med djur i fångenskap när man kan ha dem i vilt ;) Bara människans egoism som sätter stopp. Sen finns det såklart vissa avelsprogram osv som vi behöver för att återställa och rädda hotade arter.

Imorgon är det full dag, Hem till Angelica och mysa med henne & Idela. sen blir det lunch med Stefan för att sen avsluta med lite ärende och kanske träning.

Ingen kul uppdatering, men denna veckan kmr bli awesome ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0