Universitets djungeln

Ja vad ska jag säga! Jag vet vad jag vill men vet fan inte hur jag ska ta mig dit! Så efter 1 månads panik inför detta med universitet bokade jag igår en resa till Gbg och drog upp här idag. Har idag varit på möte med studievägledaren på Göteborgs Univ. i ett försök att klargöra denna djungeln!

Så valet är mellan Zoologi & Etologi. I Gbg söker jag Kandidatprogramet i biologi på 3 år, där jag kan välja mellan etologi & zoologi efter 1½ år och även marin inriktning på detta. Sen har jag sökt Linköpinges Univ. i Kandidatprogramet i biologi med inriktning Etologi & djurbiologi. Sist men inte minst har jag valt Etologi & djurskydd på SLU!

Hoppas helst på Gbg, tror jag! ah svårt det där! det är bra att jag har 1år på mig att bestäma mig etologi eller zoologi men samtidigt hade det nog passat mig bättre med etologi & djurbiologi fast det kanske inte är helt bra att inrikta sig specifikt på bara ett ämne. Tror också jag kärat ned mig en del i tanken på att bo i Gbg! Är ju en helt underbar stad med en goé dialekt (;

Ja nästa steg är att ringa Linköping imorgon för att veta vad dem har inom det marina-området.

Annars har jag myst runder i staden och tagit det lugnt. Jag gillar det där med spårvagnar men hade fan aldrig vågat köra bil i göteborg, hade lätt hamnat på ett jävla spår! Nä inga spårvagnar i Hbg tack! Staden är charmig som den är, behöver inga spårvagnar som förstör det!

Hemma imorgonkväll igen! Skönt, sen blir det regionsträff för djurens rätt Lör-Sön (:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0