Phi Phi islands

så i Thailand nu. ankom i onsdes vid 1tiden på dagen. checkade in på ett skitfint hotell i Patong. skitbilligt, 94kr/natt
så slutade med att jag stannade 2 nätter. air-cond, gratis kaffe/te, vattenkokare, gratis tv, dubbelsg, gratis schampo, balsam, handdukar, eten balkong, fin pool , gratis transport ned till city och fiiint badrum, jodå, jag levde gott ;) här är hotellet:
http://sv.hotels.com/hotel/details.html?pa=1&pn=1&ps=1&tab=description&destinationId=1308721&hotelId=364040&arrivalDate=22-09-2011&departureDate=23-09-2011&rooms[0].numberOfAdults=1&roomno=1&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first#description


Första dagen latade jag mig vid poolen lite. Men rätt molnigt så gick ut och käkade ist.  sen fixade med saker på internet med att planera resten av resan. samt skypade med Sandy och mami, fick se gaston i skype, hundjävel reagerar inte ens på min röst, nog kul hund det där, man känner sig verkligen speciell. Bra shopping kan jag säga :)

Fredes tog jag mig till Phi Phi Don, anlände vid 10-tiden, checkade in, bokaade dyk till idag samt åkte ut på en halvdagstur på öarna. En av guiderna har bott i sverige i 4 år, rätt kul faktisk, han bodde i Eskilstuna och hade precis kommit tillbaka efter ett besök. Annars var vår Californiska guide rätt het kan jag tillägga,nästan så man går över till blond igen ^^ haha
På kvällen blev det stranden, kolla eldsaker och dricka lite drinkar, mums (: helt ok shopping, fast mkt bättre i Patong. Jävligt fint dock :)

Idag blev det 2 dyk, simmade med hajar, teuthida (bläckfisk) och massa stora fiskar. hajarna va ju anledningen till att jag ville dyka. 1.5 meter långa hajar, var så jävla glad :D efter det var det bara att bete mig till båten till Krabi. så tillbka på fastlandet igen :) här ska jag spendera 2 nätter innan det blir bangkok. checkad in på ett supermysigt hotell med små bungalows, påminner mig om australien, fint badrum, superfint rum och 2 poolar samt god mat i resturangen (kommer precis därifrån) samt gratis internet över hela området :) här är hotellet: http://www.hotels.com/hotel/details.html?destination=Sunda+Resort%2C+Krabi%2C+Thailand&searchParams.arrivalDate=24%2F09%2F2011&searchParams.departureDate=25%2F09%2F2011&rooms_=1&searchParams.rooms%5B0%5D.numberOfAdults=1&children%5B0%5D=0&asaReport=HomePage%3A%3AHotel&searchParams.landmark=&hotelId=341166&roomno=1&arrivalDate=24%2F09%2F2011&departureDate=25%2F09%2F2011&rooms%5B0%5D.numberOfAdults=1&landmark=#description

Nä nu ska jag klä på mig och ta mig in till stan och kolla shoppingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0