Bali- dykskola

jaha, tydligen så försvann mitt tidigare inlägg så bara att börja om igen, hatar när det händer!

Flyttade idag till ett annat hotell som är bättre och billigare ;) gillas skarpt! eget rum med dubbels'ng, fläkt, eget badrum och balkong med bord och stol, stor garderob och spegel (: 105 per natt samt en redig härlig pool och frukost som ingår :)

Sitter just nu och ä'ter på en resturang, grön curry med grönsaker, ris och kokosnötmjölk = 10kr, guacamole med nachochips = 13 kr och färdigpressad mangojuice = 7kr det gillar vi ;)

Idag började första dagen av 4 på dykskolan. jag som trodde jag skulle vara själv hade ju fel, en annan svensk tjej (Johanna) är med mig :D riktigt skönt faktiskt, kmr bra överrens och har kul ihop. Idag var det teoridag, vilket va br, för det va rätt monligt ute tills vi slutade vid 3-tiden. vi har gjort 3/5 av teorin och jag har klarat alla testen vi gjorde idag :) imorgon gör vi resten av teorin sen börjar bassängdyk med utrustning :)  för övrigt så är dykskolan riktigt bra, vi har en kvinnlig dyklärare som är härlig. samt gratis lunch (redigt gott) och kaffe och kakor ;)

Igår gick jag runder lite i Kuta för att leta nytt boende och kolla runt lite :) samt stranden en stund och avslygningsvis lekte jag i poolen med en 4årig pojke, haha, så söt! gör att jag saknar mina barn i Perth, förhoppningsvis ser jag dem i Nov :) blev lite snabba bilder, ska försöka fota mer och lite på maten samt boendet :)

Nackdel med bali är myggbett, har fått fler inatt och idag, 9 på ena armen räknade jag precis, några på andra armen, ngn på foten samt ryggen. ska kolla efter myggmedel i min necessär, tror jag har det med mig. sen är trafiken hä örjä'vlig med, man känner verkligen att man är utomlands.

Nä nu ska jag dra till rummet, fixa håret sen ut på puben med Johanna och hennes vänner + pojkvän (;

Bob Barker


Anzac bridge




Sydney



Bali








Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt Mia!!!

Kul att du träffat en svensk tjej som du trivs med.

När du sen ger dig ut i havet så ha respekt för kraften i vågorna.

Lycka nu till i dykskolan, spännande.

Kramellikram.

2011-09-10 @ 16:31:47
URL: http://[email protected]
Postat av: Moster Janet

Hej Gumman!

Det ser underbart ut. Billig & god mat aldrig fel.

Kul att du träffat på lite svenskar där som du kan umgås med..

Ha det så kul & lycka till med dykskolan..

Något som jag också vill göra...

Puss & kram <3

2011-09-10 @ 17:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0