Don't underestimate the things that I will do

Att jag ändrar mina reseplaner hela tiden är v'l inget nytt, och även denna gången går jag i tankarna att ändra. Har funderat mkt över helgen och vet inte riktigt vad jag vill, haha. Elller jag vet vad jag vill men vet inte om jag har tid med bägge sakerna ^^

Lämnar som sagt Perth i mitten av juli, upp norr 1-2veckor sen arbeta igen. Har pratat en hel del om att jag vill gå ombord på någon av båtarna, det hade varit drömmen. Innan tänkte jag vänta tills sep/okt med att ansöka för att kunna skriva att jag kan närsom helst. Men tankarna har börjat ändras till att ansöka nu i veckan ist även om jag vet att det är kampanjer som startar i juni/juli och senare under året. Tonfiskkampanjen startar i juni/juli, om japan inte håller vad dem lovar blir det hajkampanj, och om japan återvänder till antarktis blir det en kampanj. Vet inte hur stor chans jag har att komma ombord detta året även om jag ansöker nu, men man vet aldrig. Luz (svenska kocken på steve irwin) hade bra med tur att hon kom in snabbt då dem behövde en kock när hon ansökte (hennes ord). 

Anledningen till att jag ville vänta var pga fixa farmarbete till min andra års visum och unyttja det senare, men finns faktisk andra visum jag kan använda om jag vill åka tillbaka för en kort tur i slutet av nästa år. Mest pengarna för att åka till taiji, malaysia, bali och thailand. Taiji kmr bli den dyraste men som jag sagt, om jag skulle få turen på min sida och komma ombord på ngt av skeppen gör jag det istället för Taiji även om filmen till skolan går i stöpet har jag en reservplan ;)

Har räknat ut att flygkostnaderna från Australien till Taiji-Bali-Malaysia-Thailand-Köpenhamn kmr gå på högst 13000, sen är det mat & boende, vilken både bali, malaysia och thailand är billigt. men ah, vi får se, får fundera ut om jag ska ansöka nu eller inte, och förhoppningsvis hinner jag farmjobba 1-2 månader för pengar :) men ja vi får se vad jag gör ;)

Helgen har varit great. Monopolkväll hos Buddy, han vann, illa! lördagen stranden med Surf (hans amerikanska boxer), världens goaste hund, sen kaffe, lunch på stan och monopol, jag krossade honom, mohaha. På kvällen tog vi en öl ute i Freo, men jag var så jäkla trött efter att ha problem att  somna pga min förkylning så drog hem vid halv 12 :) slocknade dirr! Har varit jätteskönt väder hela helgen. T.o.m så att Buddy drog ned mig i havet med kläderna på ^^ men havet var faktisk riktigt skönt och så jäkla klart, helt genomskinligt och vackert!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så gött du har det, fast idag var här också skönt.

Har blivit van vid nu att du ändrar dina planer hela tiden hahaha och det gör inget utan gör det som passar dig bäst (som du redan gör).

KRAM

2011-05-30 @ 18:53:20
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0