Kanyana

Fredagen & lördagen har varit lugn med arbete och chill (:

Söndes blev det som sagt Kanyana och ja, jag älskar det! kan lätt se mig här! dem har allt från fladdermöss till känguru & possum. Vi va inne på sjukhusavdelningen där jag hoppas jag kanske blir placerad. Just pga min utbildning och kunskap så hade jag kunnat hoppa in direkt utan att passera gå som att säga vilket är att börj med att skära frukt och sånt. Men vi får se för kan ju ske en hel del svartsjuka genom att jag som ny kommer och får börja med det roliga direkt. Men som sagt sen har jag ju också en utbildning inom detta och jobbat med dem flesta av djuren dem har innan. '

Så jag gick mest runder occh klappade ormarna, ödlorna och kollade in känguruna. Träffade ägaren och Gerrys fru. Gerry & hans fru har en papegoja "Henry" som är från Kanyana som hans fru åker med till skolor för undervisning samt att han va på Kanyana igår med :) I slutet av dagen träffade jag en kvinna som har hand om Fladdermössen & possumen. Lärde mig en hel del som jag inte visste innan, hade jätteintressant samtal med henne & Gerry. Samt att jag fick klappa hennes bebispossum hon tar hem och tar hand om. Så nästa gång jag och mamma hittar en fladdermus  eller en flyger in i huset har jag massa råd ;)

Så vad är Kanyana? Kanyana är ett viltdjurshem där man vårdar skadade djur och sätter tillbaka dem till vilt om det går. Det är ingen statligt ägd utan privat av June och hennes man (som gått bort). Dem har runt 100 volontärer i veckan och det är alla åldrar från 18-70/80.  Upphittade vilddjur kommer hit och beroende på skada hamnar dem på olika avdelningar. ja det är väl i stora drag Kanyana. efter 8h på kanyana var  jag helt slut i fötterna kan jag säga. Men att åka ned för bergen i solnedgången var magiskt. Fy vad vackert här är! jag hade verkligen rätt, västra australien är stället för mig.

Idag blev det stranden igen, badade med några fiskar, hah, skitcoola! Havet här är verkligen kallare än hemma, men skönt när det är varmt. Idag hade vi 26 grader och äntigen börjar man bli brun igen (Y) Tidigare ikväll kollade barnen resten av Landet för längesen i min säng. Ska ladda hem nästa film till dem ikväll :)


Kanyana:

Major Mitchell's Kakadua
 

Henry, rödstjärtad svart kakadua'






Brushtailed Possum bebis (:



Känguru bebisar





Nån sorts pytonorm (:


Kommentarer
Postat av: Mamma

Sånt underbart ställe!!! Ja det där med fladdermössen hade vi behövt veta tidigare några gånger men bra att du kan det nu.

Kan inte det stället flytta till Påarp, dääär hade jag velat jobba!!!

Korten du lagt in är också underbara.

Kramis hjärtat.

2011-05-02 @ 19:29:54
Postat av: Mamma

Hallå vart tog mitt långa inlägg vägen???

2011-05-02 @ 19:31:06
Postat av: Anonym

Är detta tredje gången gillt? Lagt in 2 kommentarer som bara försvunnit i tjottahejtan!!!

Nu kommenterar jag kort: underbart ställe.

Bra att du kan mer nu om fladdermöss om man kommer i de situationer som vi gjort tidigare igen.

Älskar dina kort.

Kraaaam

2011-05-02 @ 19:36:12
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0