Here we go!

Igår var man hembjuden på middag till Gerry & hans fru. Ska ju som sagt bo där i ca 2 veckor efter min tid som au-pair. så fick träffa hundarna (golden retriever syskonpar) och Henry igen (rödstjärtad svart kakadua) som bor hos dem. Hade jätteintressanta diskussioner om vildliv, hunduppfödning, livet i Perth (dem flesta kvinnorna här jobbar inte utan går bara på gym, fixar naglar, shoppar osv hela dagarna), smuggling av vilddjur och hur vildjurindustrin blivit större inkomstkälla än knark. Hade med mina kurser jag läst med djur och sånt med Lauren sa att det behövs inte ´för hon vet redan vad jag går för och ska nu prata med kanyana om att göra ett undantag för mig, dvs att jag ska slippa volontärutbildningen med tanke på att jag redan är så utbildad :) Efter det körde Gerry mig hem och han frågade mig om jag ville ha hans kamera, hhaa, haft på känn nu sen öppet hus dagen på Kanyana. För han ville att jag skulle leka med kameran och se vad jag tycker om den. För han har nu köpt sin 3e likadan kamera för den var så billig. Så han menade vad ska han med 3 st så han vill ge mig en. Vilket underlättar vissa tankar jag haft, och det är en väldigt fin kamera, bättre än den jag har nu med mörkerseende! Har ju tänkt köpa ny kamera för 25000-30000 kr och pengarna till den finns där hemma MEN jag vill ha en bättre kamera till Taiji. Så nu slipper jag köpa den i Sverige, skicka den till Australien/Japan och riskera att den blir förstörd :)  Skitbr! dokumentär Taiji 2011 till Svalövs gymnasium is on again!


även ännu en sak som kom upp igår är simma med vilda delfiner här jag bor. Jag är emot allt som sker med delfiner i fångenskap men även en hel del simma med vilda delfiner program. Så pratae med Gerry och han har gjort det 2 ggr och den är väldigt bra sa han, allt handlar om respekt för djuren vilket är det jag vill ha. Så ska försöka få en vardag ledig och fixa det, ska bli skitkul :D
Påtal om delfiner, var tumlarens dag igår i Sverige (:

På söndag är det sköldpaddans dag i Australien dvs sea shepherd med ndra organistioner ska göra sandskulpturer formade som sköldpaddor på en strand på söndag, and I'll be there (Y)

Har som sagt fått rejäla skoskav efter mina nya skor, imorgon blir det försöka lämna tillbaka dem i Fremantle, kanske blir dem där dyrare skorna endå (A)

Idag har jag haft killarna mellan 9-13.00. Varit undebart väder med 24 grader och lite kyligare vindar, påminner mig om en tidig varm sommarmorgon i Sverige :) Jag och killarna bakade kaka idag, vi gjorde en sockerkaka med hackade mörk chokladbitar i :)

Nyckelpiga på stranden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0