uwa

Igår var jag på UWA (University of western australia). Jag va väldigt förväntansfull kan jag säga, har drömt om denna skolan sen 5 år tillbaka. När jag kollade skolor för marinbiologi i Australien va det fler skolor än denna jag kollade på. Men det är ngt med denna skolan som fick mig att fastna, redan på bilderna blev jag kär i den gamla stilen av byggnaderna och hur skolsystemet verkade vara uppbyggt. Nu 5år senare var det dags att se skolan på riktigt. Oc det var fantastiskt. Följde eleverna från bussen ned i tunneln går typ 5 meter sen är du ute i solen och ser stor gräsmatta, palmträ, ett stort träd som skuggar och alla dem gamla byggnaderna.

Började med att gå till biblan (typiskt mig) och det är stort och jättebra. små studierum och små skrivbord. Jättemkt böcker, helt otroligt hur mkt böcker! Sen gick jag lite runt om och hittade till sist internationella centret. pratade med en underbar tjej där som gav mig info om utbildningen och att dem bytat utbildningen till marine science för att få mer kunskap men även för eleverna att andas lite mellan studierna. Det som krävdes för att komma in var matematik 3, vad nu det betyder :S har ju upp till matte D, bara E kvar om det är det som fattas.
Var bara på skolan dryft 1h för jag kom lite senare på dagen runt 2-3. Men jag är kär, va tvungen att hålla mig för att inte le som en idi när jag gick in på skolområdet, försöka smälta in, haha!

Går med fjärilar i magen och är motiverad att börja studera, vilket va en av anledningen till denna resan, uppleva världen på egen hand oc bli studiemotiverad. Oc jag älskar naturen här i västra delen. Har inte regnat en enda gång när jag varit här, har varit strålande solsken varje dag, inte en dag under 28 grader! En av dem bästa marinmiljöerna oc allt är så skyddat! 'En av dem första sakerna jag såg på skolan va ett stor tygblanket om carracing för miljön! Detta passar mig så bra!

Självklart kostar det, men som jag alltid sagt, söka stipendier, jobba 1-2 år och lägga undan pengar, ta ett lån, för mig är kvalitén på utbildningen det viktigaste, pengarna kommer inte hindra mig! Jag vill inte stå där efter 5-6 år lång utbildning och bli nekad att göra min dröm för att jag har en skitutbildning från Sverige som inte kan jämföras med Australien. Även i Sverige måste jag betala lägenhet, mat & nöjen. Så nä, jag är självsäker förutom min grammatik. prata på engelska och förstå inga problem för 5 öre. Mer grammatiken som beöer förbättras som meningsuppbyggnader xD men blir Eng C när jag kommer hem och just nu läser jag bara engelskaböcker (: Grammatiken ska jag fan fixa =)

2 internetbilder! (:


Byggnaden på framsidan, bakom där är alla byggnader!



'Denna stilen är byggnaderna (:


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag kan bara säga, kör hårt Mia!!!

2011-03-29 @ 18:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0