IKEA & barnpassning

Vet inte, det är ngt med denna dagen! har varit glad och förväntansfull hela dagen.

'Igår gick jag en lång promenad mitt på dagen och kollade ut Attadale (området där jag bor). är är jävligt många fina hus kan jag säga. Gick längs floden, sen började en stork förfölja mig längs floden, haha, störd fågel! Gick in till "centrum" haha, inte mkt till centrum men va sugen på glass. Western Australia är en väldigt torr kontinent med massa växter som man ser i ökenområden t.ex aloe vera. Så lite annorlunda miljö jämfört med queensland och hemma i Sverige. På vägen tillbaka satte jag och min glass oss ned på en bänk och kollade ut över swanriver och fåglarna. Platsen har potential till att bli min plats att gå till när jag behöver tänka och rensa huvudet. I surfers & airlie var det såklart stranden som blev den platsen.

Pratade med Sandy för några dagar sen på skype, haha, alltid lika kul och skönt att skratta och prta gamla minnen. Känns skönt med skype, känns nära varandra på ett annat sätt med webcam.

Åh, Griffin vaknade precis, vi tror han är lite sjuk, så vi gav han medicin innan, men det spydde han upp i sängen och nu vaknade han skrikande. Men klia han lite på ryggen och gav han en till nalle så nu är han lugn igen :)

Resten av gårdagen lagade jag mat till ungarna och negerbollar, barnen va inte så förtjusta i dem :O haha, knäppa barn men dem älskade min glaserade kladdkaka som jag bakade idag ;)

Idag har jag, Harry & pappa Brad varit på IKEA, köpte DAIM, gräddsås (ska laga hemmalagade köttbullar), bilar och chips med skal på, mums! allt såg likadant ut som hemma, för ett tag glömde jag bort att jag faktisk är i Australien och inte i Sverige :P


Nä, nu har Griffin börjat skrika igen, varit där inne  i nog 30 min. men efte een flaska mjölk och kliande på ryggen verkar han ha somnat om. dax för mig att nanna med nyu. Har skypat med Sandy lite idag, mitt nätvek cpar sig eller mitt skype så blev inte så långvarigt. och chat på FB med Joel & Phillip har underhållit min kväll :P Föräldrarna är ute på födelsedagsparty och förlovningsfest, yes 2 fester på 1 kväll (;

Själv kallar sängen nu på mig. Imorgon är det min första dag på volontärarbetet med Sea shepherd, läängtar! Brad tog innan in mig i Fremantle och visade mig staden genom bilen och ville köra mig in imorgon, men jag är nöjd med bussen, bara kul att testa ngt nytt och klara sig själv.

Testade camen innan ikväll, här är resultatet ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0