Rottnest

sorry för dålig uppdatering men nätverket va nere under några dagar och kom igång igen i fredes, men vi drog till rottnes island i fredes över helgen på dras båt så ingen nätverk dr heller.

Men har varit lite sjuk, eller snarare rätt mkt. Startae med att jag nästan slutade äta helt, åt mest fruksallad då det var det enda jag va sugen på och drack massa vatten. Sen började mitt högra öra blockas och göra jätteont, fruktansvärd huvudvärk, men trodde det bara var för mkt vatten i örat. På fredagen fick jag dock smärtan för ett tag och på vägen till båten köpte Tori örondroppar till mig. Sen gick dt bara neråt! mått illa, hela dagen åt jag 2 riskakor och 1 päron, det va min mat för hela dagen. Men det var fantastisk att med bara 30-40 min båt är man i ett nytt paradis. Jag hade mitt eget rum och egen dörr till toan jag delade med barnen. Jag vilade mest hela dagen medan dem drog till stranden.

På lördagen vaknade jag upp med nästan helt svullna röda ögon, så blev apoteket och köpa ögondroppar, fick bli glasögon och solglasögon. va  helt blind i solljuset! men huvudvärken hade gått bort! Pappan va urgullig, bad mig ta vad jag än ville i mataffären för att locka min aptit. Självklart blev jag förkyld under dagen med, haha, hur lyckas man i 30-35 graders värme? men det blev stranden och ta det lugnt ett tag. sen på kvällen mötte vi upp deras vänner på puben och hade en trevlig kväll. men vid 8 var jag och Griffin helt slut så pappan körde oss tillbaka till båten och jag slocknade efter alla mediciner vid 9 ^^ dock fick jag i mig lite vindruvor, halv musliyoughurt, 1 halvt päron och 1 pizzaslice under dagen.

Söndagen var fint väder som vanligt, så stranden med deras vänner och ta det lugnt. Såg en delfin bara några meter från stranden vi va på, wieho, äntligen min första vilda delfin som inte blir dödad ^^  självklart tog jag inte kameran med mig :/ hade mer aptit denna dagen och åt en vanlig portion på kvällen (: har som sagt mest tagit det lugnt pga mina ögon och öron men haft en väldigt trevlig tid (: och är en jättefin båt, 3 våningar!

Idag åkte vi hem, och har mest tagit det lugnt, fått förkylningsblåsa och halsen gör ont, ofc, allt efter varandra! men öronen och gone3en är nästan helt läkta. och familjen har varit underbara med att skaffa allt jag behöver och vill ta mig till läkaren ifall det inte blir bättre, men är ju redan mkt bättre :)

Och välkommen hem sea shepherd från er vinnande kampanj! Önskar att jag va i Tasmania igår, men allt går inte som mn vill, däremot ser det ut som att mitt arbete för sea shepherd börjar i slutet av denna vecka, mer om det imorgon :)

Rottnest island









quokka, finns endast på rottnest island!





Min säng






Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej lilla hjärtat <3

Sicken otur du har haft, hoppas att du snart är av med skiten!!!

Blir så glad när jag läser hur gullig familjen varit mot dig, du måste hälsa och tacka från mig.

Underbara kort som vanligt, du lever i ett paradis och så underbart att fått se en levande o GLAD delfin i frihet!!! Synd på kameran men det kommer ju fler tillfälle.

Sköt om dig nu och tänk på att mycket vila o sömn är en bra medicin också.

Puss o kram <3<3<3

2011-03-07 @ 18:12:44
URL: http://[email protected]
Postat av: Mamma

Förstår inte varför den delen där jag skriver mamma försvinner ibland, knepigt. PUSS o KRAM

2011-03-08 @ 11:23:59
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0