Day 3

Nu har man kommit in lite mer i det hela. Denna veckan är mer för att lära känna familjen och rutinerna innan jag startar på riktigt.

Igår var barnvakten här och jag mest observerade henne under dagen hur hon gjorde. men som sagt, barnen är väldigt väluppfostrade så inga större problem. Fick dock veta att Madison va grinig på igår när mamma Tori hämtade upp henne från och skolan och att det inte var jag som kom, hon tyckte att Tori kunde hämtat mig från huset innan hon hämtade henne x) Så barnen gillar mig och mamman sa även att Harry som är v'äldigt blyg är väldigt öppen och hon är lite chockad att han är det efter en så kort tid. Griffin är gullungen själv, väldigt grinig just nu när tänderna växer men änså länge är han inte för mkt. han är dock väldigt starkt och öppnar allt!

Idag följde jag Madison till skolan, omg säger jag bara! Tori varnade mig redan innan att när hon börjar 8.45-9.00 har hon massa aktiviteter att göra och det är galet. Jag vet inte hur lärarna har tänkt men dem har ju inte tänkt bra. Barnen stressar in i klassrummet och först måste hon fylla i sitt namn, sen kopiera det. Sen vända blad och skriva det igen. Efter det måste hon klippa ut ngt från ett papper följt av att bygga ngt (vi skippade den aktiviteten idag, hihi). Följt av det lägga ettt pussel och dra sitt namn från en dataskärm in till en stor stjärna. ja på 5 min ska dem göra detta, crazy!

Väl hemma igen gjorde vi lite kaffe (dem har sån kaffemaskin med alla sorters kaffe :D). Sen drog Tori till pilates och Griffin gick till säng för sin första tupplur. så jag och Harry lekte i böcker sen lekte vi med bilar, byggde med klossar för att avsluta med en tågbana du måste hoppa över, hoppa in i soffan, hoppa över igen, springa in i hans rum och ut igen. Vi blev dock avbrytna av en lastbil. Här är i Australien kan du beställa hem varor från affären till dörren. Så bilen kom med jäkligt mkt varor, tror vi hade omkring 10-15 kassar och 2 stora diet coke backar. när pappan handlar, handlar han för mkt och nä'r mammn handlar är det för lite, tvärtom från hemifrån x) så vi väckte upp Griffin som stod med världens leende i sängen och pekade mot fönstret (han älskar lastbilar). Med ögon stora som tefat när han såg alla varor började han packa upp alla varor och ge till mig. blev helt chockad när han kommer med 2 stora 1-liters glasflaskor till mig, stark kille för att vara 16 mån ^^

vid 3 hämtade vi Madison, hem en snabbis för att sen köra dem till tennisen (Harry & Madi). Men va kul, satt i skuggan eller jagade Griffin runt lekplatsen, omg, han tror han är så stor x) Har varit över 30 grader i 20 dagar nu, jag klagar inte! va 33 grader klockan 8 ikväll. Va kul att även träffa föräldrar som "mina" umgås med samt jag klagar inte över att snygga killar, svettas utan tröja när dem spelar tennis i banan bredvid x) Efter tennisen blev det poolen, riktigt skönt! Annars bara tv och mat. kollar dokumentär nu om späckhuggaren :) älskar att jag har massa kanaler och mitt rrum, blir glad av att gå in i mitt rum. sängen är jätteskön och en bra tv (Y). '

hel död, vet inte vad som hänt men kroppen gör lite ont och fått mkt mild förkylning.



Kommentarer
Postat av: moster Janet

Hej gumman..

Det låter som att du har det bra... skönt..

Kul att barnen gillar dig.. :) fast det kan jag förstå.. det har du ju efter mig.. hihihi..



Jag förstod inte.. varför måste hon " Madison" göra

så när hon kommer till skola.. jag fatta nadda.. hm .. haha



Nice med snygga svettiga...muskulösa killar...

Mmm.. me like.. haha



Tråkigt om du ska bli förskyld... Krya på dig <3



Hälsa familjen från din underbara Moster :))))



Puss & kram på dig <3

2011-03-01 @ 18:31:47
Postat av: Mamma

Hej stumpan.

Härligt att du har det så bra och kul att barnen gillar dig, det har du efter mig hahaha sorry Janet kunde inte låte bli att säga sanningen hihi.



Det där med skolan fattade inte jag iheller men det verkar sjukt, vad är det för mening med det?



Ja snygga bruna muskulösa killar är ju inte helt fel.



Hoppas att du mår bättre när du läser detta och inte blivit dåligare, tryck i dig c-vitaminer.



Hälsa familjen från din underbara Mamma också haha



Pussss

2011-03-01 @ 19:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0