Come let go

En ny arbetsvecka, om man ens kan kalla det det. edast jobbat 2-3h varje dag mån-onsdag.
Har blivit stan lite under veckan, jag är kär i mcdonaldspajer OCH innehåller no ägg eller mjölk ;) Och köpt brun utan sol för första gången i mitt liv! Min färg i ansiktet försvinner alltid fort medan resten av kroppen är brun, nog kul! har typ alltid bruna ben och mage fast jag inte solar solarium (händer bara till nyår & Halloween ^^) men huet behövde fan lite färg med. Va bara sån liten resetub för 21 kr so why not. och funkar bra, andra dagen idag (1 gång om dagen) och fått lite mer färg :) och snygg färg (Y) sen blev det kokosnötschampo med, dögott! 

Fick detta söta meddelande i veckan på min Facebookvägg från Pia (min granne, ja ni vet, dem jag äter ur huset och mer än gärna våldgästar när jag är uttråkad^^)

"NÄR maya vaknade i morse, kom hon in till vår säng. Hon sa att hon längtade tills du kom hem, vi fråga de varför? Då sa hon att hon gillade när du bara kom in" Maya är deras dotter so u get that. Gjorde mig riktigt glad, saknar så många hemmifrån och ska bli kalaskul att komma hem efter varit borta 1 år.

Idag var första dagen med mer timmar och Madison blev sjuk under natten. Så hon blev sängliggandes i föräldrarnas säng och kolla tv. Och jag hade Griffin. Men va en väldigt lugn dag. Städerskorna var här så dammsugat rum (Y) Griffin ville mest ligga i sängen hos Madi, haha. men rädd att han ska bli sjuk så lite mellanrum fick det bli. Sjäv skämde jag bort Madi lite. Har haft samma sjuka som hon innan (Gastronågot) som ger magont, spyr och illamående. tack o lov spydde hon inte mer idag. Så kex, glass, pannkakor och kakor har hon fått i sig. Allt för att få i henne ngt och höja blodsockret.

N'är Griffin hade sin napp spelade jag & madi prinsessmonopol i sängen. Hon jämförde det med att det känns som frukost på sängen, haha, söte! Sen kom mamman hem och vi låg alla 3 i sängen, spelade och jag och mamman pratade lite skolor. Gillar verkligen föräldrarna, spec mamman då det är henne jag mest är runt men även pappan är rätt underhållande. Och jag känner mig bekväm, vi har våra insideskämt med varandra och det är skönt att man känner sig så pass bekväm att man skämtar med varandra.

Men iaf, mamman jobbar ju inom fiskindustri med att förbättra fångtsmetoder för en bättre miljö osv. så när det kommer till marin och sånt vet hon vilka skolor som gäller, vilket är James Cook och UWA. Kanske även University of Tasmania. Vet att Georgie (en vän här som var ombord på Steve Irwin i Antarktis) fick mig att börja fundera på att plugga miljövetenskap ist. Men efter pratande med mamman så sa hon att det är lättare att gå från marinbiolog till miljö(biolog?) än tvärtom. Och on sa även att jag verkar väldigt passionerad av havet och hon tror det är det rätta för mig. Vilket jag håller med. Hon själv läste wildlife vilket jag kan tänka mig att ta en kurs i (vet redan skolan med utbildningen, Gerry försökte få ín mig i det, haha). Georgie berättade även en kul sak, hennes kompis läste marinbiologi på james cook och just nu är hon assistent till en kvinna i NZ som forskar på späckhuggare! vilket jag tyckte va kul för jag har sett en späckhuggar dokumentär om hon och hennes arbete :)

Nu ska jag svälja vitlöksbitar (råd från Buddy) för att bli av med min förkylning, mkt bättre redan men fortfarande tjock i näsan emellanåt.

Come let go - Xavier Rudd♥

Kommentarer
Postat av: Mamma

Blir så glad när jag läser sånt här.

Ja "lilla" Maja är så go.

Ha det bäst hjärtat!!!

2011-06-02 @ 19:09:30
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0