Sydney & Dubbo

I måndes tog jag och marita tåget till sydney. 13 h lång resa men faktiskt ok förutom en skrikande unge ^^ men jag ångrar det inte alls, såg så mkt natur så det var helt fantastiskt. Kullar, berg, grässlättor och sen kom regnskog liknande, så sjukt vackert, så grönt och stort! jättehöga träd, dalar och åkte snabbt förbi en strand. Samt att vi såg massa farmar med kor, hästar och får.

När vi väl kom till Sydney 9 på kvällen var jag faktiskt riktigt förväntansfull. Jag var i SYDNEY :D har aldrig varit ngt av målen jag tänkt resa till, men känns bra att jag återvänder om 5 veckor (:

Jag & Marita checkade in på ett jättefint hostel, tjejen i receptionen var från Sverige '(Stockholm) och varit där i 3 år. Efter det gick vi ut i stan och käkade, hamnade på en Kinaresturang, inte många vegetariska alternativ men slutade med en "soppa" med svamp, bambuskott & en sorts japansk grönsak som jag inte kmr på namnet just nu. Men det var gott (:

Idag drog jag till Dubbo, 7h med tåg, helt ok (: Fick tyvärr veta att chefen kmr inte förrän imorgon, dem har gått efter lite i planeringen, så jag har checkat in på hotell nu på en pub. Helt ok. ÄLSKAR sängen! har sån värmematta, så jäkla skönt! Så jag tog en varm dusch, var skitkall. Sen drog jag ned lire i staden. Den delenjag sett måste vara slummerkvarteren för när jag gick på andra hållet på matvaruaffären var det mysiga småaffärer och sånt (:

Käkade Hungry Jacks (typ som Burger King) till frukost, 2 cheeseburgare utan kött. McDonalds har fan bättre burgare även om dem är utan kött måste jag säga. En liten klick senap & ketchup och gurka. Saknade löken :( och en liten glass för 4 kr för jag har problem med min hals. I mataffären blev det 2 äpplen, 1 påse chips, tzatsiki, bröd och nutella ^^ det har varit dels min kvällsmat. Imorgon får man frukost på hotellet, hoppas där är ngt gott vegetariskt. Testade det med utan komjölk och ägg men för svårt när man reser så här, annars kan man inte äta ngt utan typ chips. Så nä, det får bli när jag kmr hem igen (:

Också dags för den stora nyheten, enligt mig (; fick ett mejl igår som jag såg när vi var i sydney från Sea Shepherd. Dem ville ha mig till båten Bob Barker för att hjälpa till i hamnen. typiskt att dem skickar när jag har 5 veckors jobb. Men efter lite pratande med dem och faktan att dem kommer nog stanna där till november dvs till kampanjen i antarktis om jag skulle gissa rätt. Så hon sa att det var bara att höra av mig när jag slutat jobba här om 5 veckor så kan jag hjälpa till. Detta ändrar lite i min plan.

Så istället för att bara ta några dagar i sydney och sen surfers blir det 1-2 veckor i Sydney för att hjälpa till och få in en fot med besättningen och få större erfarenhet. Sen blir det bali, malaysia och thailand, kanske skippar en av dem, får se för vill ju vara hemma i 1 månad. hemma 1 månad sen drar jag i början av nov till australien. Och då har jag redan jobbat på 1 av båtarna, sett hur det går till och förhoppningsvis ökar mina chanser till att komma ombord när jag anländer i nov (: yes, jag är nöjd med min nya plan, bättre än den förra om du frågar mig ;)

Nä, nu ska jag kolla film, sen väntar sängen! behövs, bara sovit 4-5 h per natt sen fredag/lördag., så rätt sliten (;


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så underbart Mia!!!!!!!!!!!!

2011-07-26 @ 19:51:40
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0