Airlie beach

Äntligen lite tid för uppdatering :D

Befinner mig just nu på Airlie beach på whitsundays med grabbarna. Ankom i söndes och killarna hämtade upp mig.

ådde riktigt dåligt dem första timmarna på morgonen i söndes efter vodkan och all öl i lördes, haha ;D men lätt värt det. Va hemma vid 3 och i säng halv 4 & sen upp  kvart i 5, så inte så mkt sömn för min del. Tog bussen 5.38 från surfers till Nerang sen därifrån med tåg 7.00 till Brisbane airport. Ankom till flyplatsen 8.40 och checkade in. Flyget lyfte vid 10 mot Hamilton Island sen en underbar färjtrip i 40 min från Hamilton till Airlie. Vilket paradis, så blått hav och det är så vackert!

Bor på ett gigantisk hostel med grabbarna och 2 franska tjejer som också jobbar på farmen. Det är baracker ute i en djungelmiljö, skitcoolt :)

Farmarbetet är enkelt men lite segt och uttråkande. Samt att det är en aning jobbigt när solen lyser mitt på dagen. Arbetstidena är 6.00-14.30 med en halvtimmeslunch. Jobbar med 2 jättetrevliga tjejer från england och tyskland. det vi gör 'är att typ rensa ogräs  från lemonbuskarna. Så vi går längs buskar hela dagen och drar ut lösa saker. Inget hårt arbete alls som sagt mer lite uttråkande. Arbetsdagarna är mån-lördag men på lördag är det 6.00-12.00. Men för 5900:- i veckan klagar jag inte (:

Igår gick jag och jesse ut och åt sushi, gud vad jag har längtat efter det! riktigt gott! Annars är det mest relaxa hela dagarna, man är rätt seg efter 8h farmwork ^^

Idag har det varit molnigt hela dagen med regn emellanåt. Har myggbett överallt med men är rätt van nu efter myggen i japan och surfers.

påväg till Airlie beach



Kommentarer
Postat av: Moster Janet

Vilket underbart PARADIS ..... du har hamnat i <3

Ditt arb verkar som du säger inte allt för kul, men för den lönen kan du nå stå ut ett tag + trevliga vänner...

Kan du inte ta lite kort på hur du bor...

Hade varit kul att se :

Saknar dig jätte mkt <3 Var rädd om dig & försiktig med alla konstiga djur...:)

Många pussar & kramar Janet & Stefan som hälsar jätte mkt till dig <3 <3 <3

2011-01-11 @ 14:39:12
Postat av: Anonym

Som vanligt lite stavfel ha ha :))))))))

2011-01-11 @ 14:41:01
Postat av: Mamma

Hej stumpan, kul att du hör av dig här inne redan, förövrigt håller jag med Janet o Stefan i ALLT. Bilder på hur du bor och hur det ser ut där du jobbar kan du rappa på att lägga in, dödsnyfiken ju!!!

Älskar dig!!!!!!!!!!!!!

2011-01-11 @ 15:48:03
Postat av: saandy

håller med ovanstående (; men har bara en sak och sä, freakingaweeeesome :D hoppas allt går bra, tänker på dig <3

2011-01-12 @ 03:12:44
URL: http://sandyisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0