Just another face

SKRIV PÅ! Whale and Dolphin Conservation Society (WDCS) samlar just nu underskrifter för att få EU att förbjuda delfinarier i EU-området.

http://secure2.wdcs.org/ stop/ captivity/ petition.php



Cyclonen Yasi var ingenting. Bara vregn & vind, inget farligt alls. var dock så pass översvämmat så vi slapp jobba, tack o lov då jag va uppe till 2 med Carl och kollade tv och ovädret ;D

I fredes och igår jobbade vi dock. I fredes gick jag in till stan självklart var det blå himmel när jag gick men under dem 10 minuterna började pissregna, haha! inte chockasd, man märker det på farmen. kan vara klarblå himmel sen vänta 2 minuter och det är helt molnigt. rätt coolt att det bara ändras så snabbt. Köpte en klänning (ska fota och lägga in) den är URLÄCKER! kan se Sandy i den, hon hade varit riktigt vacker i den klänningen! sen köpte jag 2 presenter till mina flickor ;) och ska köpa armbanden imorgon som moster janet & bror dennis har velat ha nu som jag har.

Igår jobbade vi 2½ längre för att vi inte jobbat 3 dagar denna veckan pga dem 2 cyclonerna. Men det var ok. Jag har Elina (en svensk tjej från lund) på jobb. Och hon och jag jobbade tsm hela dagen så vi hade riktigt kul. Pratade om allt möjligt. Vi satt och pratade om saltlakrits och fick varandra att längta efter svensk godis, haha. Sen fick vi fruktmani när vi jobbade vi bara "åh, svenska jordgubbar, hallon och blåbär" haha ;D

Vi  jobbade även lite med bossen. Det r många som inte gillar vår boss (Brian) men vår manager (Mike) för att dem tycker Brian är en gammal surgubbe. Men jag gillar dem båda. Jag kan faktisk förstå att Brian är lite hårdare då det är hans farm och hans levebröd. Så när vi jobbade lite med bossen passade jag på att fråga lite on hans liv. Fick veta att han har varit vegeterian sen han var ung pga djuren (Y), han har jobbat som biokemist för staten men slutade för han gillade inte att politiken bra handlade om makt och pengar. han började med farmen för 15 år sedan och detta är hans längsta jobb (han är runt 60-70år). Han har seglat jorden runt 2 ggr och ska snart ut igen och segla. Han hr varit i Göteborg och fick bara intrycket av att alla dricker öl hela tiden,  haha. och han har ett hus och ett till jobb på Jamaica, ja, vår boss är ingen fattiglapp ^^ Men var skoj att veta lite mer om honom :)
Mike har oxo levt ett jäkligt intressant liv i södra afrika. men det tar jag en annan gång när jag vet lite mer :)


Sen på kvällen var jag för trött för att gå ut. Har sovit dåligt dem senaste 3 nätterna så jag slocknade 10 på kvällen och sov 11½ h ^^ vaknade dock upp med en liten inflammation i högra ögat, lite rött och svullet. men redan bättre :)  har precis krängt frukost ( Havregrynsgröt med äpplebitar ist för socker, 2 mackor med mjukost & paprikabitar) och ska snart fixa mkig för att tvätta, städa och göra ärende i shopcentret.

Har fått massa familjer som vill ha mig som aupair men dem flesta är fel lokaliserade men har hitat 1 nu i Perth som verkar jättebra. Så väntar bara på slutklämmen om dem tar mig eller inte, men dem är väldigt intresserade :) 

Och lite ändringar i planerna. haha som alltid, mina tankar springer iväg ibland ;) 

Jag funderar på att söka ett andra års visum till Australien för att komma tillbaka. -ve inte om det blir efter Taiji eller om jag drar till Thailand efter Taiji och en Australien. Får se för Thailand kan jag ta efter Australien. Varför jag vill återvända till Australien efter Taiji är för att jag vill gå ombord på ett av sea shepherds båtar. Hajar eller valar kommer det bli. Kanske bli NZ för dem stannar ibland till där ist. Men beror på när båtarna går ut och om det passar in i mitt schema. Båtarna är ute oftast minst 3månader till 6 mån. så när jag kommer hem vet jag inte. Allt beror på båtarna men detta är ngt jag verkligen vill göra :) Känns bra att få utlopp för min passion för havet och dess invånare ;D innan har jag bara unnat prata om det men att ha hittat Sea shepherd och få bli omringad av personer med samma idéer, tankar och känslor för havet är en obeskrivlig känsla. Det är som några pratade om i vår hemliga grupp på -facebook för endast dem som varit i Taiji att när man träffar en människa i Taiji känns det som att träffa en gammal vän. Man knyter ett så starkt band med människor som man aldrig har gjort med ngn här hemma pga attman upplever och delar så mkt tillsammans. 

Jag ska även göra en undervisningfilm om Taiji, delfiner i fångenskap och olika organisisationer som arbeta för delfiner & valar för min gymnasieskola. Men det påbörjas när jag anlände för att spendera 2 månader i Taiji i Oktober.

vattenfallet




















på toppen av vattenfallet :)



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej stumpan.

Vet inte om jag lyckades med att skriva under lista, är det något som du kan kolla?

Tycker det måste vara intressant att veta hur andra människor har det, tänker på din chef.

Kan man göra sig medlem hos sea shepheard, ska man vara medlem någonstans så är det rätta stället ÄLSKAR DEM!!!

Vilken aupair familj är det nu du tänker på? Den du skickat fakta om till mig eller?

Ha det bäst och var rädd om dig.

2011-02-06 @ 17:29:33
Postat av: moster Janet

Hej gumman !



Oj så mkt information...men så kul att läsa :)

Trodde inte att du skulle komma ihåg det med armbanden till mig & Dennis.Så glad jag blev Mia <3

Hoppas ditt öga snart är helt bra.

Håller tummarna för dig att det går bra med Aupair familjen i Perth.:)

Du får säga till om det är ngt speciellt du vill att vi skickar till dig.. godis, smink, kläder mm.

Så säg bara till <3

Puss & kram <3

2011-02-06 @ 23:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0