Lucia & Baclaya

Om 6 veckor lämnar jag Mindoro för att ta mig med båt över till Manila, men det är 6 veckor bort ;) måste sola med, knappt vatt på strnden och skitblek ^^

Men ärligt talat ska det bli skönt att komma hem. Bada, pizza, sin egen vegetariska mat, chips & dippa men mest mina underbara vänner som jag saknar! och såklart "vår" unge Idela som jag saknar en hel del. Åh mat, hemma, stå i jköket och aka och laga mat, gå in till grannen och tjuva mat och sprit! tror inte ni fattar hur skönt det ska bli att slippa fisk och gå helvegetariskt igen! jag är verkligen över hela detta med kött. Och jag längtar till nästa jul när man är hemma. Julbak och veganska julmaträtter! jadå familjen, passa på nu, detta blir er sista normala jul utan massa nytt på bordet ;)

Häromdagen hade vi Lucia med ungarna, eller ngt liknande iaf, haha :P Sen häromdagen var vi uppe i bergen, Baclaya för att påbörja köksbygget där. Vi bygger ett kök till skolan uppe i bergen.

Igår var vi inne i staden, Puerto Galera för att julhandla! skitbra, insyn på dem billiga butikerna där filippinerna hänger ^^ 

Idag har vi haft julparty! julklappar och sånt.
 jullekar, julmusik, godis och som sagt klappar. Nä nu ska jag hemåt till min underbara hostfamilj och ta en tur på stranden, svettas som in i, för varmt nu, haha!

Lucia















Baclaya






Kommentarer
Postat av: Mamma

Så kul att se kort från ditt liv. Så kanon kortet är på tösen med ljusen. Pappa hälsar att han måste ha julskinka nästa år också och jag vill absolut ha jansson. Tror det har kommit julkort idag från Maja, har inte öppnat änoch sett om brevet är från Maja men handstilen ser ut som hennes.

KRAM o Puss

2011-12-20 @ 18:02:24
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0