Julhelg på Filippinerna.

Jul nr.2 utan familjen (; Denna gången på Filippinerna. Så här har dagarna sett ut:

Fredagen 23/12
Som jag redan nämnde hade vi julpyssel och jag flyttade in på stairway under helgen. Gav barnen jag bor hos deras presenter, Paulo fick en laserpekare, Paula fick en blå boll då hon gillar att spela boll på stranden och Patricia fick eget smink, då hon älskar att fixa mitt hår, naglar och fixa med sin mammas smink, haha!  På kvällen hade vi pjäsen igen. Efter pjäsen drog vi ut och festade i white beach, blev lagom full, jäkla vilka starka drinkar och för bara 15-26 kr och öl/cider för 6-9kr ^^ snacka om att Nyår kommer bli galet med så billig sprit ;) väl hemma igen vid 4 på morgonen utan skor däckade jag skönt.


Lördagen 24/12: Julafton, iaf för er där hemma! här firas den mest 25e. Men vi delar upp den med mellan 24e och 25e då monica är från Amerika och Lars från Danmark, dessa är grundarna. Inte mkt som hände under dagen, rätt seg efter igår. Men blev en promenad till stranden med en av hundarna, mkt mysigt! sen var det att fixa sig och uppträda i pjäsen på kvällen. Efter pjäsen åt vi mat och drack vin, mkt mysigt. Samt att elen gick under maten och allt som syntes va pojkarnas blinkande tomeluvor, haha. 

Efter maten skypade jag med familjen och ringde runt till släktingarna, åh älskar skype. Ringde till min faster, farmor, mormor & moster, allt det kostade mig var 20 kr!  

När alla var klara begav vi oss till stora huset där Lars & Monica bor med sina barn. Det blev popcorn och chips (som jag köpte till pojkarna som julklapp till dem) samt Grinchen. Sen vid 1-2-tiden på natten blev det sista julklappsöppningen innan sängdags! 

Söndagen 25/12 :  Väl uppe från sängen och frukost började vi dagen med julstrumpletande i huset för pojkarna. Efter det åt vi lunch och jag hjälpte till med disken. Ja mamma! här tvättar och diskar vi för hand. Vi behöver inte diska det är pojkarna som gör det men jag gör det för vi har kul under tiden och jag tror pojkarna uppskattar det.
 Upp till huset igen för popcorn och filmerna Polar expressen: Harry potter 2&3 och halva 4an. Sen bums i säng :)

Idag: Mkt lugn dag, hjälpt till i köket, tagit bilder på lite aktiviteter, varit hemma i white beach och flyttat in igen efter helgen. Själv måste jag sätta igång och arbeta, har lektion med barnen 2e Januari om biologisk mångfald, ekosystem och sånt kul (: samt att jag har hur mkt bilder och filmer om helst att gå igenom om 3 dagar när sista dagen för pjäsen är. japp, mkt att göra ^^ men bara bra, hålla mig sysselsatt in i början på januari. Bara bra, tiden går snabbare då och helt plötsligt kommer jag vara hemma innan jag anar det (;

Faktum är att det kommer bli svårt att lämna pojkarna, gillar dem alla så mkt. Om jag hade kunnat hade jag adopterat alla dem. spec dem 3 äldre som jag har skitkul med och är några av dem härligaste killarna jag någonsin träffat. Samtidigt som det får mig att sakna mina barn från australien jättemkt! måste skriva till mamman snart och höra hur allt är med dem :)

Måste även börja planera min sista tid här, tanken är att dyka med Hammarhajar! hoppas verkligen att vi hittar några (; hade varit skitkul iaf :)

God jul & Gott nytt år - Maligayang Pasko





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0