Planerna so far

Så som jag ska innan idag, mina planer kanske får en ändring. Allt beror på om jag kan återvända till Taiji, Japan i Oktober pga allt som hänt. Men fram till Augusti ser planerna ut så här:

Au-pair fram till sista veckan i Juni eller till mitten av Juni. Om det blir mitten beror på Jerry. För han ska iväg på möten och hälsa på familjen i Amerika och hans fru kanske följer medoch då vill dem ha mig i 2 veckor och passa huset samt hundarna och för det blir det samma lön som nu som Au-Pair. Och jag hade tyckt att det varit kul att passa deras 2 hundar och bo i deras hus.

Efter Juni blir det volontärarbeta på Kanyana Wildlife i 3-4 veckor och sen drar jag upp norr till ett av mina huvudmål i Australien, Monkey Mia. Under några dagar till 1 vecka ska jag vara där förhoppningsvis snorkla med valhajar!

Efter det kan det bli lite oklart. Om jag kommer ombord redan då på en av båtarna tar jag chansen men jag vill gärna jobba. Så förhoppningsvis jobbar jag fram till Oktober nånstans. Efter det blir det Taiji om vi kan återvända annars kan jag förhoppnisvis gå ombord på en av båtarna. Om jag inte kan gå ombord just då blir det semester till Bali & kanske Thailand och på så sätt spara pengarna från farmen till Faroe Islands.

Om jag kan åka till Taiji gör jag det efter 1 vecka på Bali och stannar i Taiji 1-1½ månad, ser om jag kan gå ombord på någon båt efter det annars drar jag Thailand 2-3 veckor, tar mitt dykcertifikat och går ombord på båt då eller åker hem och inväntar plats på någon båt och lämnar Sverige när jag kan komma ombord. Väl hemma i Sverige kommer jag åka till Faroe Islands under slaktsäsongen. Detta är planen så länge lite kluddigt men det ger mig iaf flera alternativ vad som än sker. Så innan har jag sagt att jag bör vara hemma i mars 2012, men kan bli tidigare. Vi får helt enkelt se (:


Kommentarer
Postat av: Mamma

Gillar dina planer, spännande att följa dig så detaljerat som du låter oss göra. Glöm inte att skypa med oss på lördag.

KRAM

2011-04-13 @ 17:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0