2 dagar på Steve Irwin

I måndes hade jag dagen ledig så blev att volontärarbeta på Steve Irwin.

Jerry hämtade upp mig vid 13.00 sen mot Fremantle. Anlände och fick äntligen se skeppet som ät ommålat, rätt snyggt även om jag gillade det helsvarta bättre. Men detta är bättre för att försöka bli mindre upptäckt. Klev ombord och hälsade på dem jag träffat innan och även dem andra som jag inte sett innan. Efter en snabb rundtur på båten och även blivit presenterad för den svenska kocken Luz hoppade man i arbetsskorna. Luz är Skithärlig 27 årig tjej från Malmö och va kul att prata svenska igen, haha.

Så sattes i arbete med Sue, Chuck, Josh och en annan kvinna. Vi rensade båten på skr'äp och samlade i en jävligt stor hög på båten ^^ sen gick killarna ned under däck och tjejerna drog upp allt mög och slängde i högen. Tack o lov var det molnigt och kyliga vindar så perfekt jobbeväder. Och var kuil att höra lite historier om kampanjen och lära känna befolkningen. När vi var klara hängde jag mest i köket med Luz & Rafaella och pratade om lite allt möjligt och hjälpte till. Sen vid 6 var det mat, all mat är veganiskt :P men jag gillar det även om jag nog aldrig kommer bli helveganisk men vegeterian vet jag att jag kommer börja med så fort jag börjat backpacka igen.

Efter detta åkte vi hem och även om jag va trött kunde jag inte somna. kollade whale wars till 2 på natten. Är roligt när man känner igen vissa människor från säsongerna som man träffat nu och även känner till båten och kan koordinera mig vart dem är i scenerna.

Igår jobbade jag tilll 12 sen hämtade Jerry mig lite senare. Han hade varit på den internationella flygplatsen och hämtat upp Sid (ngn sorts mekaniker som ska jobba på steve irwin). Så tillbaks till båten och träffa upp folket igen. Hjälpte till med att bära mat som skulle på olika ställen och hjälpte till i köket.  Folket på båten är en så jäkla härlig samling. Som jag har skrattat och Luz & Chuck framför en spegel verkar inte kunna bli ngt misslyckande ^^ Dem kom även på en ny lek dem ska köra, Gissa skrattet, spela in besättningens skratt och sen en kväll ha den leken xD Är även kul att man hittar på båten och sånt :) Och med tanke på hur snygga vissa killar är hade jag lätt kunnat gå ombord nu, haha! Där är kille helt i min stil, tatuerade armar, lång och naturligt muskulös asfina drag och linjer i ansiktet och stilen! Rutiga skjortor, jeans eller en sliten tröja (Y) gillas!
Änså länge har jag fastnat för kock eller quatermaste som position på båten :) förhoppningsvis får jag en av dem positionerna när jag går ombord (;

Som vanligt vid  6-tiden middag, åt ngt av det godaste jag ätit hittills i Australia, riktigt god mat och chokladkan va att dö för, inget socker & RAW dvs inte bakad. Ska maila Luz senare om receptet, va bara några få ingredienser och enkel att göra samt inget socke, exakt vad jag behöver! Satt även bredvid en kvinna som anlände igår som besättning. Så hon och jag pratade hela lunchen och visade sig att hon är en bra vän till Hayden Panettiere, skådespelerskan från tv-serien Heroes. hon var med Hayden i Taiji 2007, Hayden har varit stor supporter av sea shepherd länge och kämpar för valar. Denna kvinnan har också varit Paul Watson assistent och rest med han under en längre period men hon håller mest på med journalismen och detta är hennes första kampanj ute på havet. Efter maten visade Dan mig Jerry '& Michael runt under däck där alla stora apparater finns, rätt intressant även om jag aldrig hade velat jobba i enginneerrummet, haha, hade dött! Efter detta blev det kramar och hejdå. Har fått så mkt nya kontakter som förhoppningsvis kan hjälpa mig att komma ombord när jag ansöker om att gå ombord senare detta året. Längtar som fan att gå ombord som besättning och veta att man gör ngt. 

Kommer ett till inlägg idag om mina planer, har hänt lite i planeringen ang min resa (:

Matsalens väggmålning



Utsidan


Aisha, Chuck & Luz ^^


  Jag xD


Chokladkakan! <3


solnedgång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0