Day one

Ursäkta att det är så långt men när jag skiljer på texten visas det inte, bloody hell! Dag 1 avklarad i Taiji. startade morgonen med musik och riktigt grönt te och kakor till frukost :D Mamma borde vara här med tanke på det gröna teet ;) 6.30 mötte jag upp Thomas (22 årig fransk som inte vågar säga till sin mamma vad han gör i Japan, haha) , Martyn (man runt 40-50 som jobbar för BBC och naturesound och en tjej, Kim (från Kalifornia). Jag & Thomas tog hans bil så han körde och visade mig lite allt möjligt på vägen. Sen var det bara att sätta igång. Körde upp till berget där man ser båtarna, där sitter man och väntar på att båtarna ska komma in med fångst eller utan. Riktigt vackert här! tyvärr verkar det som att jag inte kan lägga upp bilder på bloggen här nere.Ska tésta med en annan sak. Vid 9-10 kommer båtarna in med en liten fångst på 10-15 Rissos delfiner. Martyn och Kim kör till the cove medan jag & Thomas håller koll på båtarna från hamnen, därefer kör även vi till Cove. Jag & Thomas står och fotar när 2 polismän kommer fram och ska se pass (händer varenda en) sen går vi närmare 3 kineser och Thomas berättar att det är några fiskare, dem kollar jättemkt på mig sen börjar dem asgarvar och den ena kör förbi och så ser jag Thomas skratta och jag fattar nada så jag bara "vad?". Då berättar han att det lät som att dem drog ett sexuellt skämt om mig och jag bara men lägg av, haha, störd :D När man slaktat delfinerna körde vi tillbaka till hamnen där slakthuset är och försökte fota men dem har kommit upp med en ny sak som gjorde det omöjligt för någon av oss att få bilder på någon död delfin. Thomas som har lite av en strävan av att göra förbjudna saker som jag märkt, haha, går på en bro som där står "only staff" och jag ser alla fiskare sätta igång och ringa polisen så Thomas drar till hotellet när det gått 10 minuter ifall polisen kommer. Sen kommer Martyn och möter upp Thomas på väg tillbaka till hotellet. När vi kommer fram vill inte Kím & Martyn äta än medan jag & Thomas är lite hungriga så vi bestämmer oss för att äta senare. Så då tänkte jag ta en tur i staden. Nä mamma du behöver inte vara orolig, här i Kii-katsuura betraktas vi nästintill som hjältar för invånarna för dem gillar inte att invånarna i Taiji har gått om pengar pga delfinerna så dem tycker bara det är bra att vi är här för att stoppa det. Så alla är jättetrevliga ;D Går upp och byter jacka och går ned och köper 2 äpplen och 2 dricka. går över gatan och tappar hela påsen med allt i så ett äpple går sönder så medan jag ligger på alla fyra på marken och packar ned allt ser jag en man ställa sig bredvid mig och skratta, Jävla Thomas såg mig när jag köpte frukt, haha. Så vi går lite i staden och hamnar vid en resturang och bestämmer oss för att skicka. Va sjukt sugen på kycklingvingar men lite respekt för Thomas som är vegeterian (ja ´kim, martyn och thomas är det) valde jag pasta med tomatsås. Helt ok, det gick ned ^^ men nästa gång blir det pizza! Sen helt random kommer barnprogram på tvn och jag asgarvar, så jäkla fattigt, sen börjar dem sjunga helt osammanhängande meningar på engelska, ska filma det nästa gång. Medans vi åt bestämde vi oss för att efteråt dra till Dolphin Resort där alla delfintränare bor och där showdelfinerna tränas och hålls fånga. Så nu har jag varit där och filmat & fotat, riktigt kul med Thomas som är lite spontan och full med energi som gärna drar iväg sådär random och fotar delfiner! Nu är vi tillbaka och jag ska lägga upp bilder sen sova i 1h :) See ya

Kommentarer
Postat av: J

2010-11-30 @ 09:03:53
Postat av: Moster Janet

Hej gumman! Skönt att allt verkar bra. Du verkar ha kommit bra in i gänget. Så spännande det verkar va, nu blir jag lite avis. vad gjorde nu fransmannen där! Hm. Du kan berätta för mig, hi hi. Här e det svinkallt - 11* imorse brrr. Va nu rädd om dig & ät ngt gott. Finns där bra shopping? Puss & kram Janet

2010-11-30 @ 09:11:58
Postat av: Moster Janet

Jag igen. Ah, jag läste det som att Yvonne inte fick veta vad fransosen gjorde där, ja ja det är som vanligt här, lite vimsigt hi hi. Har dom julpyntat där. Puss :-)

2010-11-30 @ 09:19:24
Postat av: Mamma

Hej stumpan. Du vet du mitt lösenord till facebook? Om du gör det så skriv det på min sida, annars försöker jag byta ut det, Göran sa att du lagt ut massor med bilder där. Allt är bra här hemma med men kallt som fan. Ska försöka nå dig på skype och se om du svarar nu och svarar du inte så ser du ju nu att jag hänger med hihihihi

2010-11-30 @ 15:11:40
Postat av: Mamma

skickade precis en kommentar till dig, var tusan tog det vägen??????????????????

2010-11-30 @ 15:13:33
Postat av: Mamma

skickade precis en kommentar till dig, var tusan tog det vägen??????????????????

2010-11-30 @ 15:14:28
Postat av: Mamma

Gör

2010-12-01 @ 11:50:29
URL: http://mkiander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0