It's a lovely day for some breakdown

Sliten är bara förnamnet på vad jag känner mig just nu xD Har sovit högst 8h på 2 nätter och natten till idag fick jag iaf 6h sömn :S imorgon ska jag sova sönder sängen eller stranden! 

Helgen började med att jag jobbade på fredag och sen storhandlade! har köpt massa saker men inte orkat fota så det fixar jag till imorgon (: Efter shoppingrundan blev det snabbt hem och fixa samt äta innan jag och pappa körde till Jonathan i Bjuv. Körningen går framåt iaf, backa är ju det jag har störst rädsla för efter att ha backat in i ett garage xD haha, man kan inte vara bra på allt ;) Hos Stolpe (Jonathan) blev det lite spel med han och Fidde. Va ju tänkt att bada men blev inte riktigt så men veckans skönaste konversation hade vi, skrattar fortfarande åt det och Fidde har numera döpts om till SnorkelFidde i min mobil! Det hela började med att vi skämtade om trekant och Stolpe kommer med kommentaren "ja men Mia därför jag lagt ut madrassen" och sen något med "Fidde du får ligga underst med en snorkel" hhaha, ja, mkt roligare med alkohol i kroppen och upplever det live! Sen kom några trevliga brudar varav 2 följde med oss ut. Tog tåget in till stan och mötte upp Robinsteakhouse och där hamnade större delen av kvällen innan jag, Robin, Emma och Max drog till Bara Rock, väldigt väldigt trevlig kväll med mkt skratt (:

Sen på vägen hem hittade jag en fågelunge som hamnat i klorna på en katt, visste inte om vingen var skadad eller bara det att den inte kunde flyga. Kunde ju inte lämna den där så bara ta av mig jackan och svepa koftan över ungen och bära hem den. Så där fick den ligga i en låda till morgonen.

På lördagen fick jag börja med att berätta om fågelungen som låg i mitt rum för mamma. Så bara dra till vetten och lämna den där innan jobb. Sen på jobb ringer veterinären och berättar att det va inget fel på vingen men att dem avlivar den för den klarar inte sig själv. Så det va det, men bättre det än att dö av en katt, isch.

Dagen fortsatte som sagt på jobb med alla skummisar som man ser haha, Familia där allt skumt folk samlas. Jobba till 17 och blev hämtad av mamma så jag kom hem snabbt och fixa mig innan stan. Så halv 8 tog jag tåget till stan och mötte upp Robin på knutan och tog bussen till Patrik. Hade en riktigt trevlig stund hos Patrik med lite folk innan vi drog till stan vid 12-tiden och satte oss på steakhouse resten av kvällen med lite shot och annat gott ;) kvällen avslutades med att träffa min inte alltför nyktra bror innan det blev donkan med R & M. Vid halv4 tiden tog jag taxi till mig för att SOVA! så sjukt trött men endå en rolig kväll. 

Denna söndagen blev man väckt lite innan 10 av Martina som skulle hämta jobbnyckeln, mamma klagade på mig för vi skulle snart till Lizette. Så 20 över 10 drar jag mig upp tar på mig byxor och bh och möter Martina i trädgården, upptäckte att man kan se 2 magrutor nu, mäkta stolt! Upp igen dra på sig tröja kolla sminket från igår, lite hårsprej sen klar. Körde till ICA och påbörjade frukosten som bestod av wienerbröd och vaniljmunkar, är jag hälsosam? nej! tar jag hand om min kropp? nej går jag upp i vikt? inte ett skit lovely!

Drog till Lizette (Gossma's kennel) vid halloandsåsen för att kolla på Gastons valp Prins Henri som han ska heta ;) Helt ljuvligt, och masas bilder som snart kommer (: Sen blev det film walk the line, genialisk, åh, Johnny Cash musik gör ngt med mig, jag känner mig helt tillfreds, ja, svårt att förklara, man bara njuter!

Nu ska jag städa lite, duscha, fixa mina naglar och se om jag orkar fota shoppingsakerna ^^

 Dagens outfit:

Ursäkta huvet men nyvaken och fråga mig fan inte vad jag gör med läpparna, härmar en guldfisk(?) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0