Framtidsplaner

Så då var det dags att prata om mina planer inför framtiden. Jag har alltid varit en sån människa som planerat mitt liv ungefär 10 år framåt och än så länge har det gått ungefär som jag tänkt mig :)

Just nu pluggar jag på komvux där jag läser kurser som inte ingick i min gymnasieutbildning (djurvård) dvs Kemi A&, Fysik A&B, Matte C&D och Miljökunskap samt Geografi. Förhoppningsvis är jag klar till sommaren med kurserna. Anledningen till att jag läser dessa kurser är för att kunna söka vidare till marinbiologutbildning.

När sommaren kommer tänker jag söka jobb och förhoppningsvis jobba i 2-4 år för att få in pengar, jag tar vad som helst :P Har planerat en sista minuten resa någonstans i sommar och andas ut efter pluggandet samt att ta körkort. Därefter under 1 år blir det att ta dykcertifikat, läsa upp mitt engelska b betyg till VG, volontärresa till Kenya för att jobba med forskning på delfiner och åka till norge för att simma med späckhuggare. Har planerat in att resa till Florida, även volontärarbeta där med delfiner och Hawaii för att kolla in kanske min framtida skola och känna av om jag skulle trivas i övrigt på Hawaii. Men största prioteringen är Australien, the land down under, även kallad för Mias hemland x) där har jag alltid velat bo och dit kommer det bli innan USA. Ska även där kolla på en skola som jag funderar att plugga vid och monkey mia bukten där mkt delfinforskning har skett.

Sen när jag väl känner mig redo för skolbänken igen vilket jag hoppas blir om 3-4 år blir det att välja skola och sen utifrån det får vi se om det blir svensk skola och utbytesstudent eller en hel utbildning utomlands :) därefter får jag se lite hur livet utvecklas :)

Det va lite skrapning på ytan ;)

Monkey Mia, Mia är det aborginska ordet för hem :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!



Låter som om det är "tajmat och klart in i minsta detalj"! Verkar dessutom vara helt underbara resor du planerar de närmaste åren. Lycka till med både resor och studier! :-)



Hälsningar Emma

2010-01-08 @ 18:27:34
URL: http://www.elith.se
Postat av: Mia

Tack så mkt Emma :)

2010-01-13 @ 13:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0