see ya soon

Sitter just nu på flygplatsen i Osaka och avnjuter en god kopp cappuccino från Starbucks.

Igår gick vi och käkade frukost, skitgott! toast med ost eller smör, tog båda såklart ^^ Sen hade Nicole med sig ett pålägg som är jättekänt i Australien vegemite, så jävla gott :D jag är fast, haha! här kan ni läsa mr om det, är faktisk en restprodukt från öltillverkningen, därför det kanske är så gott ^^ http://sv.wikipedia.org/wiki/Vegemite

Senare på kvällen gick vi ut och åt på en typiskt japansk resturang där man sitter ned på golvet. Det va riktigt jävla god mat! något av det godaste jag ätit. Först fick vi nån sorts äggplanta, första tuggan va sådär men sen blev det faktiskt gott :P andra saken va friterad tofu, ja, bättre än tofun på det andra stället men som sagt, inte min grej riktigt. tredje saken va friterade grönsaker och svamp, det va jättegott! och fjärde saken vara ostsvamp "gryta" svingott :D Elora är så söt, jag ska ta ostsvampen och hittar inte skeden så ser jag elora framför mig äta med skeden, haha, så jag bara Elora kan jag låna skeden snabbt och hon fattade inget. Hon tänkte inte på att hon tagit skeden från grytan och åt med den så hon skämdes lite där medan jag och nicole bara satt och skrattade. Jag bryr mig inte om hon sitter och käkar med skeden, jag behövde bara låna den för att lägga upp mer då vi äter med pinnar :P haha, söte! Jag kommer sakna mina tjejer Elora, Libby & Nicole jättemkt! haha just dert, ni vet filmen "not another teen movie" han nörden i slutet som får den snygga tjejen det är Libbys kusin, skitcoolt :P http://www.youtube.com/watch?v=l88eOO3nf6U här är scenen på 3.25
När vi kom tillbaka kollade vi the lost boys och hade riktigt skoj :)


Läste nyligen att slaktarna dödade 16 Rissos dolphins och släppte 3 fria. Känns hemskt att man inte är där.

Att vara i Japan, Taiji, är något av det bästa jag gjort. Som vi tjejer pratade innan om i veckan, det känns som att man känt alla i flera år. Detta är första gången jag verkligen blir en aktivist och jag älskar det. Att vara omringad av härliga människor som delar samma passion som en själv är en obeskrivlig känsla. Jag har känt dessa människor från 2dagar-1 ½ vecka och jag sitter med tårar i ögonen över att behöva lämna dem och delfinerna. Jag kan inte ens tänka mig hur Elora känner som har varit här i 3månader och ska nu hem till sitt 17-åriga liv i Seattle imorgon. Se upp världen, för denna tjejen är något stort och utöver det vanliga, aldrig träffat en sån här 17årig tjej med en passion för havet och så mogen.

Även om det känns hemskt att säga det så har jag haft så jävla kul, inte kul att se delfiner blir dödad men kul att ha vänner omkring en från hela världen som stöttar en när det känns tungt. Jag har även gjort mitt beslut.
Innan jag kom till Taiji hade jag tankar på att bli sea shepherd medlem och efter att ha träffat dessa människor och sett vilket gäng det är kommer jag bli sea shepherd medlem. På fredag eller måndag ska jag till kontoret i surfers paradise och lämna min ansökan samt köpa lite Sea shepherd kläder. Längtar tills jag träffar alla i september/augusti i Taiji igen. Och tyvärr mamma, men jag kommer gå ombord på en av dessa båtarna under dem närmaste 3-7 åren när jag studerar i australien ;) här är seashepherds hemsida http://www.seashepherd.org/ 

Nicole (australien) läser förresten marinbiologi och hon sa att det tar 5 år från bachelor till master examen. Så nu vet jag hur länge jag kommer bli borta. Hon jobbade på en ö vid det stora barriärrevet och dem behöver oftast folk så hon bad mig att söka där. Skulle vara skitcoolt att jobba på en ö som guide, utan nätverk och tv och det enda man gör om dagarna är att dyka. HELL YEAH! simma med vilda delfiner, döcoolt ;)

Ska gå ombord om 1h. flyger från osaka -> Guangzhou i Kina, paus i 2h sen mot brisbane, Australia babe :D

Blivit lite kär igen i en av Xavier Rudds låtar - Pockets of peace


Kommentarer
Postat av: Moster Ann

Hej Mia, har följt dig under dessa två veckor. Vilken resa du har gjort och nu börjar en ny resa!



Ha det riktigt bra och var rädd om dig!



Kramar från Petersson´s

2010-12-08 @ 09:05:14
Postat av: Mamma

Hej stumpan, hade du inte varit min dotter så hade jag varit avis på dig<3. Så vem vet.... hahahaha så lycklig du hade blivit va?????



Var rädd om dig, puss o kram.

2010-12-08 @ 15:18:59
Postat av: Moster Janet

Hej gumman! Allting låter så spännande, blir väldigt avis på dig. Då får man kanske chansen att komma till Australien någon gång. Det hade varit jätte kul. Kul att du träffat så bra folk & fått fina vänner för livet. Det låter inte helt fel att simma med delfiner, en dröm Mia. Tänk att du har pratat om detta sen du var en liten fis & nu är det verklighet. Det är stort!!! Ha det nu underbart & ta det lungt med solandet, hi hi. Pussar & kramar Janet & Stefan

2010-12-08 @ 18:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0