fjd

Hej alla därhemma!

Nä mamma jag ska ta det försiktigt med vågorna och strömmarna, så lång ut är jag inte ^^


I torsdes va jag och Rebecca (en svensk tjej från göteborg som bodde i mitt rum) ute och festade i stan. Helt plötsligt säger en kille som vi går förbi om vi är svenskar på svenska. Det visade sig att han kom från helsingborg, kände igen min bror namn och spelar fotboll! han började t.o.m skratta när jag sa att jag bodde i Påarp, så jo, det va skoj att träfa ngn från sin hemstad.

Helgen har varit helt underbar! i fredes kom våra härliga kanadensare igen (Jesse & Robert). Så var bara att sätta ïgång att dricka och fixa sig. Hade högklackat för första gången i australien, ah, älskar mina skor, all kärlek till er för ni är så snygga!

Blev rätt lugn utekväll, satt mest och tog det lugnt på Fiddlers sen drog jag & jesse till subway, Mia körde på skaldjur då det är det enda jag tillåter mig att äta från havet, haha. Mkt trevligt, gillar att prata med honom för vi har rätt mkt gemensamt och samma åsikter om många saker, så trevligt att ha ngn att prata med och diskutera. Efter subway blev det Beergarden, men jag va rätt trött så slutade med att jag och jesse nästan somnade på stolarna på ett stängt café, haha. Sen försökte vi hitta hem, haha, jo lycka till! fick bli taxi ist! men va en riktigt trevlig utgång, gillades skarpt på Fiddlers (: Hann knappt lägga sig förrän man hör Rickard & Robert utanför, haha, man känner igen Robert på hans jäkla skratt ;) Så jag och jesse låg bara och skrattade och väntade in killarna och då hade solen gått upp. Lite svårt att somna vid 5-6 på morgonen!


I lördes kom Jamie (en kompis till Hayley, Rickard & Michaela) som varit och rest lite i Australien. Detta slutade med en riktigt galen utekväll! Går till Fiddlers och allt spårar ut! haha. Alla började dansa, hoppa och fula sig. haha jo det va flippat! Sen drog jag och jamie och käkade, testade ngt vegetarisk skit, smakade mög! dog av skratt när jamie smakde och börja spotta ut det och kommenterade hur äckligt det va, haha. Blev en tur till  stranden, jag bara satt där i sanden och njöt, jag älskar denna naturen, den långa stranden, palmerna, havet, ja allt! Vi bara satt där och pratade om allt, han berättade lite om hur det va i Cairns för jag funderar på att dra uppåt i februari. Tappade bort Jamie sen när jag skulle hämtade nycklarna, nog klyftigt! vet inte fan hur jag lyckades men han och jag gick och letade och till sist sket jag i det och tog en taxi, träffade en norrman med, haha! alltid skoj med lite grannar ;D
Kommer hem vid 5 i lägenheten och Rickard står prwecis innanför portdörren och öppnar och bara wtf, hur visste du att jag va här nere, haha. men michaela hade ringt han och sagt att jamie va utanför porten, men ingen jamie ^^ Så hinner knappt mer än upp och byta om till sovtröja så klampar Jamie och Meck(grannen) in. haha,  och jamie "vad fan tog du vägen, väntade på dig i en evighet" haha.


På söndagen regnade konstant hela dagen! men Jamie fick endå ut mig till stranden i regnet för att lära mig att surfa. Jodå, kommer ned, fryser ihjäl, tar av mig kläderna och sveper handduken om kroppen, sätter mig ned på stranden och protesterar mot denna kylan, haa. Så Jamie fick gå ut i havet själv. Men sen fick jag tvinga mig ut i havet. Första gången blev exakt allt fel men andra försöket ställde jag mig nästan upp. Jag va chockad och Jamie imponerad, haha yeah! Andra försöket och står nästan upp, sweet (; men efter ett tag struntade vi i brädan och badade ist. Riktigt skönt i havet efter en stund.

På kvällen kom Hayley tillbaka efter att ha varit i Sydney över helgen, så blev god choklad, fest, utgång och sen tillbaka till lägenheten. Gick hem 5 på morgonen till hostlet (ligger bara 1min gång från lägenheten). Solen hade gått upp och det va rätt varmt´, fantastiskt. Bara gå där med dessa stora träden, värmen, se massa färgglada fåglar, så fantastisk vackra och kanalen va helt stilla och vacker!

Idag har det varit 30grader varmt. Så blev stranden efter att tvättmaskinsmekanikern hade varit där, så nu funkar tvättmaskinen igen :) Drog till stranden själv för ville sola topless, hatar dessa märken efter bikinin, så nu är det mesta borta ;D sen kom mötte jag upp jesper och tyskarna på stranden och va med dem en kort stund. Jesper och tyskarna hade lånat kickboard från hostlet, så testade det, skitskoj! kommer lätt låna en sån nästa gång!

Nä, nu har jag skrivit för länge, hinner inte ens sova innan BBQ :( måste iväg och köpa Goone (vitt vin, 4liter för 70kr)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så härligt och konstigt att höra din röst i telefonen idag (massor med hjärtan här). Skönt att du har det så bra o trivs, här är det kallt o snö.

Trevligt att läsa att du har festat, det gör du ju aldrig annars MEN ärligt, festar ni alltid?

Vi får bestämma en tid på julafton!!!

Kramar

Mamma

2010-12-20 @ 16:40:17
Postat av: Moster Janet

Tjolahopp gumman !

Party party, herre Gud fjällan vad du festar,

ja ja du har kul iallafall. Kul att du provat surfing.

Var det mkt svårt? Ja här är det mkt kallt & massor av snö brrr.

Men det är jätte mysigt. Riktigt jul väder.

Kan vi försöka att prata ngn dag. Saknar dig jätte mkt.

Ha det mysigt i värmen.

Puss & kram Janet :-)

2010-12-20 @ 18:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0