Streetkids of Manila

Min siata hela dag i Filippinerna. För exakt 10 veckor sen hade jag packat klart väskan. Jag försöker minnas vad jag gjorde min sista dag, kommer bara ihåg kvällen som spenderades hos grannarna (precis som alla kvällar typ).

Men nu är det dags att åka hem, typ 17-18 h flygresa + några timmar stopp i Dubai.

Manila skrämde slag på mig, det är smutsigt stökigt och allmänt obehagligt. Men nu med tiden efter att vara omringad av filippinerare 24/7 bryr jag mig inte längre. Är en vanesak skulle jag väl säga, även om det fortfarande är väldigt smutsigt och downtown.

Igår blev det lite poolhäng, sen drog jag mig till 168 shopping mall, stort shoppingcenter, ändrade mig till detta istället då det bara ligger gångsväg från hotellet. Fast jag tog en tricycel då jag inte riktigt vet vägen. Shoppa lite kläder och ett par hörlurar. Sen på kvällen beställde jag pizza, så najs! blev även över till frukost till idag, perfa! och en god iskall cider på det, ja, livet va allt bra ;) Har tur att det finns rätt många amerikanska tvkanaler, så underhållning har man (: mamma hade älskat det, massa csi, ncis program ^^

Idag tog jag mig en gångtur till 168 shoppingmall, tänkte va fan, kan ju försöka hitta och fota manila under tiden. Om jag inte hittade hade det bara vara att ta en tricycel dit. Men mitt superlokalsinne fick mig att hitta dit utan några problem ;) det du mamma! tur att någon av dina barn inte ärvde ditt lokalsinne, gosch!

anledningen till att jag ville gå va för att ta lite bilder på gatubarn och so i did, fick några ok bilder, man känner sig lite sådär för att fota ibland med tanke på att jag såg inte en enda vit idag och sticker ut en hel del ^^ men mitt fåordiga tagalog (filippinspråk) gav många filippinare ett skratt, haha :P

Just nu sitter jag på utedelen av hotellets munk/donutcafé. Rätt härligt, värme & stökig traffik, typisk Filippinerna! Ska snart gå upp och börja packa ned allt och organisera vad som ska i min carry-on väska. 
Har även rensat ut dem små schampoflaskorna man får på hotellet och tömt min balsamflaska i dem, så mindre plats, haha, jo man lär sig verkligen att packa sparsamt efter 1 år som backpackare.
 Imorgon blir det upp vid 8 för att hinna med en liten stund vid poolen innan jag checkar ut 11.30. sen har jag bara 12 h att slå ihjäl innan mitt flyg avgår 23.40 på natten/kvällen.

Tänkte vara lite smart och sätta mig vid resturangen och äta och bara dra ut på tiden. ska försöka hitta en bok att köpa, behver det! håller på att bli galen utan en bok att läsa! sen efter resturangen sätta mig på cafét och ta en kopp kaffe och köpa en donut till att äta på flygplatsen. Så förhoppningsvis kan man dra ut 3-4 h.





Hemlös mamma med sin dotter och deras sovplats.



En polisman arbetar som traffikljus ;) Väldigt mkt avgaser kan jag lugnt säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0