The power's out

Har varit rätt upptagen på sista tiden med klasser samt att att jag brände fejset ganska ordentligt i lördes ^^ men det är ok, fjällar i pannan nu, ser väldigt konstigt ut, mörbrun till vit/rosa ^^ men så länge det är korta stunder i solen återfår jag sakta men säkert mina bruna färg igen utan att fjälla bort, så det är positivt. Brun till hemkomsten ;) Även läpparna fick sig en omgång, fått brännblsor eller förkylningsblåsor vet faktiskt inte vilket. Men med mkt is så gick svullnaden ned :)

I söndes var jag med pojkarna och spelade fotboll, seglade och spelade tennis. Tennis är sjukt kul, def. ngt jag måste göra lite för skojs skull när det blir varmare där hemma på vår tennisplan. sen sjönk en seglingsbåt med, lite kul var det faktiskt, påminde mig om när båten i Taiji sjönk, det däremot var hysterisk kul.
Så seglad för första gången i mitt liv ch det var faktiskt rätt kul, mkt att tänka på när man ska vända båten bara ;P

Diego kom hem i lördes med, han fick världens största kram av mig! saknat honom en hel del. Nu ska han ligga stilla i 3 månader efter motorcykelolyckan tills foten är läkt. Själv gömmer jag mig hos honom en hel del när jag behöver komma bort. Skönt att ha min filippinska bästis tillbaks, bara ligga i sängen och prata om allt möjligt (:

I måndes gjorde jag 2 dyk, vi såg sjöhästar, sjukligt roligt. Tänk dig själv flyta under vattnet och stirra på e sjöhäst bara några cm från din mask ;) va riktigt skönt att komma tillbaka  till havet igen och bli lite påmind om olika saker med dykningen. Man måste verkligen hålla igång så mn inte glömmer ngt och minsta lilla sak är viktig, det är endå en farlig sport.

Inatt ska jag sova över på stairway. vi har besök från India fram till lördag, några barn som kom i onsdeskväll. Och pojkarna ville så gärna att jag skulle vara har en hel dag då jag åkerimorgon så redan ockuperat extrasängen i Diegos rum ^^ Ska ned till familjen vid 4-5 tiden, köpa mammas klänningar, dennis & mina armband sen äta middag hos familjen i white beach. Jag har köpt chips och cola till oss, ka köpa glass när jag kmr ned, en liten avskedsfest (; Sen börjar alkoholavskedsfesten på Stairway, haha (;

Har en sån jäkla tur att Monica & Lars har dammsugare i sitt hus, så ska bära upp min klädespåse och suga ut luften från den så att den tar mindre plats i resväskan, perfekt :D

Vet inte så mkt mer att berätta, snart färdigpackad, drar på lördag vid lunchtid med båt till batangas sen buss till Manila och sen taxi till hotellet. Vem vet, kanske min första varmdusch på 9 veckor? :O sen tidigt på morgonen flyga från manila till Cebu. låsa in mitt bagage på Manilas flygplats och endast ha en liten väska med mina resterande saker. Buss och båt från Cebu till Malapasqua, checka in på hotellet, boka morgondyk och sen koppla av. Tillbaka till Cebu på tisdag för att sova där till onsdag morgon då mitt flyg lämnar runt 4-5 tiden på morgonen till Manila. sen spendera en hel dag på Manilas flygplats :) tur man har bok, data och musik! Flyga ut från Manila 23.40 på onsdagskvällen mot Dubai och hemåt :)  

Tänkte att det kunde vvara lite kul vad för boende jag har valt från att jag lämnar Mindoro tills jag åker hem :)

Detta är hotellet jag sover på i Manila imorgon (lördag till söndag)

http://www.booking.com/hotel/ph/nichols-airport.en.html

Detta är mitt boende på ön Malapasqua

http://www.malapascua-celtis-resort.com/

Detta är hotellet i Cebu från tisdag till onsdag
http://www.booking.com/hotel/ph/pe-re-aristo-guesthouse.en.html


Av någon anledning fryser datan sig när jag laddar upp bilder så får bara bli denna från kvällen med ungarna i white beach.


Kommentarer
Postat av: Mamma

TACK för alla upplysningarna, ditt andra boende ser ju urmysigt ut. Var nu rädd om dig den sista tiden och så sess vi snart. Gaston blev förresten pappa i förgår hos Gunilla, 4st, med Tova.

KRAM

2012-01-27 @ 14:53:46
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0