Alltid förbered för storm

Vitt ris, vitt bröd, sött bröd och fisk, om jag går upp i vikt här är det absolut allt detta jäkla vita bröd och vita ris! längtar hem till potatis, grov bröd och fullkornsris och såklart grannens kylskåp. Det första som jag göras är att inhandla en bakpotatis med ost, kryddsmör, sallad och vitlökssås! och en stor jäkla latte på espresso house samt majs på pistachia. oh yes, jag älskar knutan. ja det ska bli skönt att komma hem. jag trivs här men jag känner mig aldrig riktigt ren vilket gör mi lite panikslagen ibland, samt alla dessa myggor, man kan ge mig smeknamnet myggdödaren ist ^^


Just nu är jag som sagt rätt ockuperad med arbete. Hade lektion med pojkarna i fredes om ekosystem och biologisk mångfald, det var en utmaning att göra det busenkelt ovh förståeligt, men med lite tid och 1½ h lång lektion fattade dem innebörden (; På torsdag blir det Baclayan, öppning av skolköket och jag är fotograf som vanligt! är en jävla bit att gå bara, uppförsbake i bergen under 1h ^^ man är plaskvåt av svett när man kmr upp kan fräscht meddela! Sen blir det Bayan/Puerto Galera/stan vilket namn man än väljer i på onsdag eller fredag :) foton, shopping och boka dyk.


Arbetet just nu är det filmklippning, massa klabb hela tiden, om det inte är det ena så är det det andra. men det börjar gå bra nu, har ett problem jag försöker lösa. men ca 1/3 är klart och förhoppningsvis är grovarbetet klart idag (måndag), hoppas nått där ute gör så att allt funkar idag! Så trött på detta filmklippandet ^^ vill bara lägga mig på stranden och få billig helkroppsmassage (30kr) och bli lite brun! men snaart så! så fort filmen är klar :)



Men det är inte bara jobb, i lördes kväll gick jag och barnen samt 2 av deras kusiner ned till stranden. Stranden höll på att vakna till liv då, dvs klubbarna öppnade och musik från alla håll. Sen hemåt igen och träffade John-Chris (en av medarbetarna på Stairway) han skulle ut och undrade om jag ville med. Men va rätt trött och fastnade med film med barnen istället. dem har inte sett någon av Harry Potter filmerna. Så i lördes såg dem första på min laptop och ikväll är det nr.2.

Igår var tanken att jag och min familj i white beach skulle till vattenfallen, men regnade och sånt piss. Var min lediga dag men kände inte för att sitta inne hela dagen och kolla barnprogram med barnen, så jag drog till stairway och jobbade istället, vara lite produktiv fast barnen hellre sett mig där hemma. Men klarar inte av att sitta inne en hel dag och vara uttråkad när jag bara vill få arbetet klart. Sen att jag klarar inte av djursituationen nere i white beach. Det krossar mitt hjärta varenda gång jag tuppar fastsnörade, några veckor gamla kattungar som skriker hjärtskärande vid vägkanten och vår hund som ligger fastkedjad bakom huset. Jag brukar ge han lite av mina bullar och klappa honom. Han blir alltid lika glad och hela kroppen viftar typ, haha. Men samtidigt måste man acceptera att djursynen är annorlunda här än hemma, men samtidigt kan vara värre för en djurrättsaktivist att se men inget kunna göra, det ligger inte i en aktivists sinne att se åt andra hållet. Jag älskar pojkarna på stairway och fattar inte hur människor tänker som får för sig att utnyttja gatubarn sexuellt. Men sanningen är om jag hade fått ett jobb här om att förbättra djurens situation hade jag nog trivts bättre. Min passion är och kommer alltid förbli djuren hur rått det än verkar så hade jag inte brytt mig om lika mkt om dem ytliga sakerna där hemma om jag hade jobbat med ngt jag älskar.



Men jag har planer när jag kmr hem, 2012 kommer vara ett fullspäckad år, förhoppningsvis även efter sommaren. Nu när jag kmr hem börjar universitetsintagningarna. Vilket gör mig lite panikslagen. Fast jag redan pratat med en av Göteborgs universitets SYO så kunde han inte ge mig ett klart beslut om vad jag skulle välja. Så jag står fortfarande mellan zoologi, etologi & marina vetenskaper. Inte bara massa saker som kommer ske detta året. Det är dags att bli ärlig mot mig själv och saker under detta året och förra har ändrat mig mkt. Jag är en helt annorlunda person sen jag åkte till japan och jag ska fortsätta göra det jag gör bäst, gå min egna väg och stå ut som alltid ;) Nä 2012 kommer absolut bli ett annorlunda år med nya utmaningar som jag själv satt upp.



Ja det ska bli skönt att börja detta året med att fixa till gamla saker och ställa saker till rätta igen, hemkomsten är efterlängtad, jag har sökt det jag kom hit för nu är jag redo att komma hem :) Förhoppningsvis bjuder detta året på mer hundavel! Ska sluka mig i en massa genetik och hundavelsböcker när jag kommer hem. Känns som att man tappat en del det senaste 1½ åren. Fast märkte att en del finns kvar där imorse när en gammal klasskamrat David funderar på att köpa hund och ville ha råd, så visst finns det djupt där inne bara :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0