2 veckor kvar i Filippinerna

Introduktionsklass klar, tvätten klar och bara blogg och slutrapport kvar. Sen väntar stranden. Sjukt varmt idag! En dag man bör ligga på stranden, men snart så ska jag ge mig hemåt och till stranden. Den är snart 2 här, så 4 h kvar innan solen går ned (: 

Helgen har varit helt underbar. Lördagen slappa på stranden och lyssna på musik. sen på kvällen film med barnen i white beach. Söndagen snorklade vi och tog det lugnt. vackert att åka ut med båten och se öarna och vara i havet igen. Det kandes uppfriskande att komma ut.  Jag åkte in till Bajan och köpte en speaker och kollade lite klänningar till mamma.

sen resten av veckan har det varit förberedelser inför mina klasser med pojkarna. I tisdes råkade Diego ut för motorcykelolycka. Så han ligger på sjukhuset en annan Ö längre ned. verkar som att han förlorat en tå & ett finger. Men annars mår han bra, saknar honom. Sist jag såg han var när han gick med mig hem i söndes ned till white beach.

Idag hade jag introduktionsklass inom Foto och projektet vi ska jobba med idag, imorgon, Mån & tisdag. Projektet är UKM (; Jag har fått in en hörna på UKMfestivalen för Stairwaypojkarna, så dem ska ta egna foto och redigera, sen väljer vi ut 1-2 bilder var som ska sättas upp och som jag tar med mig hem till Sverige. En annan del är art vilket är att dem kan göra lite vad dem själv vill som jag tar med mig hem. Kan vara drömfångare, armband, dikt, målning osv  låt fantasin flöda ;)


Hade min första massage i måndes, har haft sån jäkla smärta i nacke och axlar. Så en halvtimmes massage 15 kr och en helkropps 1h igår 30 kr ^^ jadå, lätt värt det. Blir en till helgen med ;)

Har diskuterat dyk nu med en rekomenderad dykshop. Så verkar som att på måndag blir det mina första sjöhästar som ska ses ;)

2 veckor kvar i Filippinerna, så jäkla skönt, bara 2 veckor sen är jag hemma!

Nä avsluta dagens jobb så jag kan ta mig till stranden och bli lite brun iaf, jäkla blekfis är man!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0