Perhentian Islands

5 dagar i paradiset kan man lugnt säga. Malaysia, Perhentian island är en härlig plats att vara på :) Anlände i torsdes efter att spenderat natten på flygplatsen. Checkade in på boendet och dykskolan. Ön är liten och speciellt long beach där jag bodde lär man känna dem flesta efter 2 dagar ^^ beachen hela dagen helt underbart, vattnet är typ 29 grader men blir kallare vid lite djupare vilket är rätt skönt. På kvällen blev det födelsedagsfest för min dyklärare, så god mat och trevligt sällskap. var 2 svenska tjejor som jobbade på dykskolorna med :) i fredes började jag min Advancekurs med bättre skills i neutral flytning samt navigation. Efter det blev det middag med dykskolan och träffade 2 engelska tjejor som anlände samma dag. En trevlig kväll med god mat och rätt tidig läggdags, va rätt trött ;D


På lördagen var det dags för vrakdykning och nattdyk. vrakdyket var coolt men vraket i Bali var bättre. Sen blev det stranden en stund och umgås lite med engelsk tjejorna (Meg & Scarlett). Nattdyket var helt ok, hade velat se bläckfisk men icke, men va endå coolt att se nattlivet i havet även om jag va nervös i början. men efter 20 min ville jag mer upp och käka, blev faktisk lite uttråkad när det var samma djur om och om igen. senare på kvällen var det divemasterfest. 2 dykare som jobbade på ön tog sin divemaster så det var fest och massa kul på gång :) bland annat tävling om att dricka genom att hela drickan i snorkeln, haha, rätt sjukt ^^


I söndes gjorde jag mitt sista dyk, djupdyket. Gick till andra sidan till coral bay, men det var skit, gillade inte det alls. så la mig på min strand istället. sen på kvällen mötte jag upp Meg & Scarlett för kolla fotboll och käka på resturangen. Efter det drog vi till baren och kollade på livemusiken innan vi gick och la oss.



I måndes åkte jag ut på snorkeltur, ingen höjdare, guiden var ju inte den bästa och jag skulle egentligen bara göra en halvdag och bara besöka sharkn point och turtle bay. men jaja, hajarna va rätt coolt men way för små för mig. Sköldpaddorna var bara sjukt, värsta vilda västern. jagade sköldpaddorna och släppte ned turiterna för att vin skulle simma ifatt sköldpaddorna, no way. jag gick upp igen och sket i det efter att sett min första sköldpadda. blev ut och äta på kvällen igen med Meg & Scarlett & en engelsk kille, Carl. Hade bakad potatis med ost och svamp, helt ok, fast ingen bakpotatis tyvärr. som förätt delade vi på friterade grönsaker och vitlöksbaguette. Jag har aldrig smakat friterad marsbar så va tvungen att testa det, riktigt gott faktiskt ;) Efter det blev det baren, träffade en kille från brasilien och sen 3 killar från sverige. Blev en bra kväll :) kom inte i säng förrän 5 på morgonen ^^ samt att jag äntligen fick min flygbiljett från bangkok som jag haft stora problem med. '



sista dagen i paradiset startade med frukost med brasilienaren, sen la vi oss i havet och snackade i 2 h, så jäkla skönt i vattnet. Efter det bytte jag om och drog mig till båtarna. Kom till mitt hotell, fast det var fel hotell för samma företag och dyrare, jävla taxichaufför som inte kollade rätt. men bestämde mig för att ta rum där istället även om det blev 90 kr dyrare. men hade iaf ac, stor säng, tv med engelska sportkanaler ;) och vattenkokare med kopp och te samt gratis internet :) samt att dem beställde taxi till mig till morgonen därpå. dvs idag. Sitter på flygplatsen nu och väntar på mitt nationella flyg från kota bharu till kuala lampur (malaysia) för att sen flyga från kuala lampur - thailand, phuket :)



Ändrade mig idag ang thailand, blir ''Phuket 1 natt, sen Phi Phi 1eller 2 nätter, sen krabi 1eller2 nätter och sen mot bangkok. hihi, kul och skönt att man kan ändra sina reseplaner i sista minuten (: bilder från malaysia kmr sen, har inte tid nu, dags för att flygaa ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0