En ny kost väntar

Lugn vecka änså länge. I måndes blev det Perth för att se om jag hittade ett par skor jag gillade bättre. Hittade ett par men sen var dem också nästan dubbelt så dyra och så mkt gillade jag inte dem :P blev inom mcdonkan för första gången på 3 månader, inget fan av donkans mat men deras Grand Angus burgare utan kött är jäkligt god! Dock kommer jag inte kunna äta den snart då osten innehåller ägg eller mjölk. illa, jag som älskar ost och kan inte äta burgare utan ost.

Igår passade jag griffin och ännu en liten bebis medan mammorna tog barnen till aquarium. Lite rikare och en ask choklad från den andra mamman = en nöjd mia (Y)

Så lite för skojs skull kollade jag på mcdonalds hemsida i sverige och dem få ggr jag äter på donkan blir det McBean veganhamburgare (Y) hoppas den är god med bara. Annars brukar jag alltid äta på graffiti, älskar deras bakpotatis, dock inga räkor eller rom '(om det i inte använder sig av tångkaviar) eller vitlökssås! fast verkar som att jag inte kommer kunna äta så mkt på graffiti heller. Aja, tur man har vegeriet ^^

Jag har inte sagt att det kmr bli lätt att börja ä'ta saker som inte innehåller komjölk eller ägg, det kommer bli jäkligt svårt med tanke på bröd, dressingar, choklad och glass, kanske även spriten kommer ta en hel del smällar ^^ men det är det värt och jag kommer ge det ett försök. köttet är jag inte så orolig för även om pappa gör gott kött och prinskorvarna är underbara så kan jag stå emot det. Så länge mormor lär mig hennes brunsås som jag kan äta som soppa så god den är! Finns dock en chans att jag kommer fortsätta äta räkor, vi får se. ska försöka utan man kan bli ett snedsteg där ^^ Jag ser faktisk fram emot att göra grönsaks/linsbiffar och massa sånt. Det är tur man har en granne som är super när det kommer till vegetariskt (: och det ska blikul att få in mamma och pappa i det. spec pappa som alltid tror han är så tjock och vill äta mera nyttigt, haha ;D och det kommer inte bli så svårt känns det som. min faoriträtt jansson får helt enkelt göras på mjölkfrigrädde och utan ansjovis :S perfet Faster Ann-Louise, det fixar du till julen (Y)
och pappa, min ost/ris och kasslerrätt får du byta ut osten till getost eller ngt sånt ist och kasslern, ja, har aldrig varit ett fan av kasslern endå ^^ och så fort jag kommit hem kommer det bildas en ny tråd med recept på maten jag äter och tips på ställen ute att äta (:

Nä ska kolla lotta på bråkmakargatan nu och sen är det lunch, redan 2 här på eftermiddgen, tradala

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så kul med dina uppdateringar!!!!

Det där med maten lät inte helt fel, ringde till mormor och berättade vad du skrivit om hennes sås, hon skrattade hahaha

Ha de nu bra vännen, förresten jäklar med paket det kommer indrällandes här eller rättare sagt papper från affären för jag får gå och hämta ut dem då de är för stora för brevlådan, KRAAAM

2011-05-11 @ 17:50:02
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0