Freo & Whaledreamers

Bara 1½ dag kvar hos familjen! lämnar på onsdag för att bo hos Gerry & Lauren, deras 2 golden och Henry den rödstjärtade kakaduan ;)

I onsdes gjorde jag event för sea shepherd med Louis & Lisa på he Bakery i Northbridge, ett band hade bjudit in oss, så en helkv'll med rockband, sweet ;) samt pengar till SSCS :)

I fredes blev det lugnt. barnen till 3-4 tiden sen drog jag till Freo för att äta mat med Buddy och hundarna (Buddy's hund Surf - amerikansk boxer och jag hade hans vän hund vacker Staffi hane på 5 månader ;)  har en rätt jag alltid äter - asiatisk skaldjurs & grönsaksrätt med ris/nudlar. riktigt jäkla god smak (: ska fota nästa gång så ni får se, underbart ställe :D efter det ville jag ha pommes (finns fan ingen mättnadskänsla hos mig, haha) så vi tog hundarna, käkade sen hem till honom och dricka öl  med dem andra grabbarna i huset :)

Upp tidigt på lördagen och bege sig till Kanyana, sista "lektionen" sen hem med Lauren, sova en stund, fixa sig, köpa vodka och dra till Buddy. Hade planerat att bli full för engångsskull men ist blev det nästan en perfekt medeltillstånd ;) Mötte upp Buddy och dem andra i hans hus sen begav vi oss till resturang för att äta. Inte jag, precis krängt 1½ pizza från vår pizzaugn hos familjen '(världens bästa pizza). Delade en flaska rött med Buddy, najs, samt världens starkaste jäkla friterad chili som killarna lurade i mig i början var friterad mus (lovar såg ut som det) haha. Träffade min kvinnliga själsfrände, Steff, skönaste bruden jag träffat i Australien. Bisexuell, samma humor och allt. Vi hade skitkul kan jag säga. Efter resturangen drog vi till en pub för att lyssna på hennes kompisar som hade spelning. Gratis öl/drinkar och whisky, betalade inte ett skit efter resturangen, haha ;) dansade, skämtade och ja bästa kvällen i perth/freo så länge. Fick smeknamnet gaga och när jag hoppade in i buddys van (haha låg i bak"sätet") började några skrika "ey crazy swedish girl" haha, lyckat (Y) Dock blev Steff för full, somnade när hon spydde på balkongen i en konstig sittande ställning ^^ bara att lägga henne i soffan med täcke och vatten ;) Best'ällde pizza som vanligt, vegetariskt är riktigt god, saknar dock vitlökssåsen i Sverige. Här har dem ingen sås på pizzorna :( 


I söndes tog familjen med mig ut på middag på kvällen. Åt carbonara, inte ätit det sen grekland förra året :O Fick ett jä'ttefint armband som tack (dottern valde ut det och hade ett likadant, så söt) samt ett fint skrivet kort :) Kmr sakna busungarna men ska bli skönt att göra något annat och är så exalterad öve att åka norr. 

Efter middagen mötte jag upp Buddy för att sen träffa alla seashepherd & forest rescue människor för Forest rescues fundraising kväll. Forest Rescue är en aktivist organisation för att rädda australiens skog. Kedjar fast sig i traktorer och andra maskiner, riktigt bra organisation. Hade gärna gjort sånt men tror inte min försäkring täcker domstolsavgifteer för såna saker ;) om jag bara hade varit uppvuxen i Australien ;D Iaf kvällen kostade 140 kr för film och ett glas vin, filmen var whaledreamers, en helt otroligt film som jag inte kunde hålla tårarna borta igenom. Någt ingen egentligen vet om mig är att jag alltid varit fascinerad av olika urfolks traditioner såsom Indianer, Aboriginer, olika afrikanska och Polynesierna. Denna filmen är mycket om olika folk som dansar för valarna och deras traditioner runt valarna. Men det är så mkt mer, en stor del är om regnskogskövlingen i coloumbia osv. Ngt som var rätt kul var att i filmen sa en person ngt med att valarna är våra brödrar och systrar. Jag tänkte direkt på en aboriginsk historia om delfiner som säger detsamma (Den finns i boken Delfiner & Människor - Lotten Odh) och är inspirationen för den första meningen i min tatuering "My brothers & sisters in the ocean". Trailern för filmen hittar ni nedan :)



 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskar dina uppdateringar, är så kul att läsa.

Känns lite konstigt att inte ha dig hos familjen längre, hoppas det blir kanon på nästa också, intressant måste det bli i allafall.

Drömde häromnatten att du kom hem, du bara stod här, hahaha.

Saknar dig hjärtat men inte din röra, hahaha (förlåt).

Puss o kram!!!

2011-06-20 @ 18:59:24
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0