Dancing Nanna and dolphins

Shääät! längesen uppdatering men va fan, inte så mkt som hänt ändå xD spec inte under veckodagarna.

Så hoppar till helgen direkt istället, mycket roligare.

I fredes hade jag och familjen filmkväll, Wall-E, förmodligen av dem mest värdelösaste filmerna ever. Men med datan i knäet funkar allt.

Sen efter en nästan sömnlös natt (för mkt tankar och förväntan i mina kropp) gav jag mig upp 6.10, frulle, fixa och iväg. Buss till Victoria Park,  byta buss till Kanyana sen gå i 30-40 min i bergen tills jag kom till Kanyana, underbart! en promenad på morgonen i bergen med underbar utsikt och väder klagar man aldrig på :)

Kom till Kanyana Wildlife Rehabilitation Center vid 9 sen var det dags för första träningsdagen. Kan jämföras med första dagen i gymnasiet, grundregler  djurskötsel. Så efter 4 timmar gäspandes och gränsen till att sova av uttråkelse var det över. enda nya jag lärt mig är väl deras papperssystem med ifyllningar osv, det är endå sjuka vilda djur vi handskas med så papperarbetet är viktigt.

Efter en lite pratstund med min snart nya framtida rumskamrat Henry (kakadua) kom hans matte (Lauren) och vi lämnade Kanyana.

Väl hemma igen blev det en liten sovstund innan jag drog till Buddy's place. Efter en stund hos honom drog vi till Shanghai och åt kinamat. Vi har alltid lika skoj, spec denna kvällen, han fick lära känna den riktiga Mia dvs Mannen Mia, och ja självklart gillar han det, efter att chocken lagt sig, haha. Efter maten drog vi och drack kaffe för att sen möta upp resten av folket på Mojos. vi såg Melva Cummins the Dancing Nanna, som gästade Mojo's bar. En mormor som blivit sensationhit i Australien med hennes moves, haha, skitkul. Efter det dansade vi hela kvällen tills ett skitband kom upp på scenen och jag nästan blev mördad av Buddy för jag inte gillade bandet, haha.

Så vi gick hem och nä'r vi korsade bron såg vi ngt helt fantastiskt, en grupp delfiner simmandes. Jag upptäckte en fena under bron på vår ena sida i det upplysta vattnet. Så jag bara "Buddy, jag såg en delfin eller en haj" haha. Sen såg vi att det var delfiner ^^ en av dem sakerna jag älskar med Australien, se delfiner bara sådär på vägen hem från stan x)

Väl hemma igen blev det pizza och vitlöksbröd till vår dörr blandat med shota Rom, försökte få hans huskamrat att shota när han vaknade och kom till köket, men icke, gav os mer en trött och "ni är inte kloka"-blick, haha. Sen däckade vi snabbt efter detta.

Idag har det bara varit sea shepherd stall i Freo från 11-17. sen öl och sånt. En mkt trevlig och underhållande helg :) tillbaks till jobbet imorgon.

Detta är nyheterna från idag:
Japan går ut och valar igen - http://www.japantoday.com/category/national/view/japans-whaling-fleet-leaves-for-northwest-pacific


Dansande mormorn ^^


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken helg du haft, underbart!!!

Det där med delfinerna när ni gick hem är ju så fantastiskt tycker jag.

Idag har vi varit på kennelträff och Gaston kom hem med en ny buckla haha prata om att jag blev paff och Pajas fick också en ja buckla alltså.

Köpte bl.a ett nytt halsband till Gaston idag och håll i dig nu..... ett playboyhalsband hahaha jättefint är det.

Var rädd om dig.

KRAM.

2011-06-12 @ 19:56:04
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0