My heart & my soul

Helgen har varit full med händelser samt varit långhelg, röd dag igår i Oz.

Fredagen blev som sagt Fremantle. Lockade håret lite, måste permanenta om det snart :/ vill ha mer krull längre upp och inte bara i 2dm i topparna samt luggen ^^ Mötte upp Buddy och hans vänner på matstället. Är en lokal med olika resturanger typ som väla där alla matställen är fast mindre, mysigare och mer utomhus ist. Börjar verkligen bli kallt på kvällarna, typ 10 grader och bara 16-17 i havet. sen på kvällen efter att nästan hamnat i slagsmål drog jag och buddy hem till honom, spelade monopol i sängen, beställde vegetariskt pizza & vitlöksbröd sådär 2 på natten till dörren, haha. vi borde ha sånt i Sverige med ^^ stor izza, 2 vitlöksbröd samt hemleverans för 178:- och ja, pizzorna här är dyra :S inte som hemma där man kan bli mätt för 60:- på en pizza, nädå, här går dem på runt 100 lappen för att få en normalstor.  och kebaberna hemma är mkt bättre (Y)

På lördagen började jag jobba 11 och hade ungarna hela dagen som sagt. negerbollar & tacos, samt spel och film ;)

söndagen spenderades i Fremantle, mötte upp Buddy & Surf på stranden, sen drog vi till The little creatures. Är den största jävla "puben" jag varit på. in get danställe bara öl, vin och mat. Tänk er 3 stora lador i stål med egen ölbryggning så har ni detta stället. och det var fullpackat, är *Perth/Fremantles populäraste pub. Sen vid 4 kom Georgina, vi va där för att fira Brittas födelsedag, men smarthuvet här glömde sitt pass så icke. Ist blev det godis och monopol hos Buddy, monopolnördar! var svintrött så jäkligt skönt när man kom hem igen.

Dock upptäckte jag att jag missuppfattade ett mail jag fick från det här med simma med delfiner. Just för att deras chaufför slutat 3 dagar innan dem stänger säsongen så kan dem inte hämta upp folk. Så jag trodde jag måste ringa om jag vill avboka, men behövde ringa för att fortsätta bokningen. Så jag chansade, tog taxi 6.30 på måndagen och efter att chaffisen försökte lura mig på 20 dollar, jävla utlänning, hoppade jag ur och väntade. En från personalen kom och sa det var inställt (just för jag inte hade bokat hade dem inte ringt mig i söndes) men istället erbjöd hon mig sjölejon/delfin & pingvincruise. Så tog den ist (Tog inte pingvin då dem är i fångenskap, not my thing) och hade en fantastiskt dag ute till sjöss i 20 grader varmt väder. helt underbart, om bara vintrarna kunde vara så här i Sverige med.

Vi såg 2 olika grupper delfiner som simmade runt vår båt och lekte i vågorna bakom oss. Tjejen som pratade berättade om the cove, ric o'barry osv. Sen frågade "kaptenen" mig om jag var ett fan av sea shepherd (hade min munkjacka på mig) så berättade att jag var i Taiji, haha, jo intresset från både kaptenen och talaren kom snabbt ^^ men det var kul. Tjejen som pratade var den som körde bussen hem efteråt så vi pratade om lite allt möjligt och detta var hennes sista säsong på EcoAdventure. Hade lätt kunnat jobba med detta och hon berättade att hon inte hade ngn efarenhet av det tidigare utan lärt sig allt av sina medarbetare och att dem hellre anställer människor med passion. Så vem vet, kanke här ni hittar mig när jag pluggar till marinbiolog ;)

Jag låter bilderna tala för sig själv :)







Kommentarer
Postat av: Mamma

UNDERBARA bilder!!!

2011-06-07 @ 18:30:21
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0