Weekend

I fredes var det jag och killarna hela kvällen. 'Harry lite olydig så han fick en timeout men efter det flöt kvllen på bra. Avslutade kvällen med tv & popcorn, dem va helnöjda kan jag säga (;

Skypade även med mami & hundarna häromdagen! supermysigt att se hundarna <3

Igår jobbade jag 3 timmar (09.00-12.00) när mamman & Madison gick på kalas och passade killarna igen. På kvällen beställd jag & mamman kinamat hemleverans. smakade honungsräkor, inte smakat det innan. Nudlarna var så jvla goda! Vet att jag sagt innan att jag kan nog aldrig bli vegeterian pga att jag inte kan ge upp skaldjur, men ärligt talat har jag börjat tappa smaken för även skaldjur occh det mesta av kött, inte lika gott längre. Så verkar bli enkelt att bli vegeterian när jag lämnat familjen ;P

Idag blev det som sagt sea shepherd stall på Fremantle market. Åh vad jag älskar denna staden. Tog bussen vid 11 och anlände 20 min senare. Som sagt vår kaffemaskin r fortfarande sönder dvs jag har tuggat kaffeböner i 2 veckor nu och äntligen kaffe igen! En take-away kaffe ochjag begav mig mot vårt stånd. Hihi, lite kul att man känner sig så hemma att man bara går in bakom borden och lägger ned sina saker och kramar om alla och börjar skvallra om allt, haha. Men jag gillar folket jättemkt och stortrivs :) Hahaha en kille köpte en tröja sen gav han mig 5 dollar för att han gillade mig, haha dock donerades den 5dollaren till sea shepherd ;)
Önskar tjejerna var med mig kidag när jag såg ett redigt hemmabygge, gud jag dog av skratt! En gubbe har tagit en sån elektrisk rullator och satt ett badkar på samt ngt tak med en hajfena och 2 badankor på badkaret (Y)

Vid 3 tog jag lunch och anslöt mig till bordet där Ross, Tamara, Jeff & en annan ´kvinna satt (än inte lärt mig alla namn). Lite kinamat & öl. Vi har vårt stånd utanför matstället i Fremantle så bara 2 meter mellan vårt stånd och maten ^^

Vid 4 drog jag & Michael för att hämta mat från veggiemarket som donerades till Steve Irwin skeppet. Sen mötte vi upp några av besättningen framför vårt stånd. Så jag Josh (besttning) & en annan tjej från besättningen begav oss in på frukt/bageri/grönsaker/kaffe "hallen" för att hämta mer donationer. Hallen är nedanplanen i en stor byggnad fullpackad med olika stånd. Hallen r uppdelad i 3 delar, grönsaks/frukt/bageri, Matstället (färdigmat) och shopdelen (allt från musikinstrument till tavlor, smycken, klder osv). När jag gick in andra gången passerade jag 2 killar och 1 tjej som sa på svenska "åh kolla det är sea shepherd" och automatisk vänder jag ju mig om och svarar "självklart", haha. Trffade dem sen vid muffinsståndet då en av killarna kom fram och började prata med mig. Dem kom från Norrköping och han hade studerat i Lund innan :P Aja iaf muffinsarna med glasyr kostade 1 dollar dvs 7kronor, lätt värt det (Y) efter all hämtning av mat tog vi en öl innan vi begav oss hemåt. Imorgon hmtar Jerry mig när vi ska till båten och hjälpa till :D iiiih, längtar hahaha, ska gå ombord på Steve Irwin slå det suckers!

Har även väldigt goda nyheter. Har ju pratat om att volontärarbeta på dt där med rehab av vilddjur men för att få göra det måste man först gå informationskväll och sen en utbildning som varar 2-3veckor så jag tänkte skita i det. Men så idag kom hon som håller på med sjukhusdelen av djur till ståndet och Jerry introducerade mig för henne och vi började prata lite. Så jag nämnde vad jag gjort i skolan och sånt och just för att jag bara tänkt göra det 2-3veckor så har jag inte tid med utbildningen. men vad det verkade som på henne var det stora chanser att dem kunde se förbi det med tanke på mina tidigare kunskaper och att Jerrys fru jobbar där 4dagar/veckan. Så han erbjöd mig boende för den tiden i hans hus och att jag kommer jobba med hans fru :D så volontärarbete wildlife here I come ;) Har även lite andra saker att ta upp men tar det imorgon, detta inlägget spårar!





Gubben med sitt hemmabygge, haha döör! kolla ankorna!!!


Ros, Tamara och mamman ^^


Vårt stånd


Armbanden :) 1 armband men 2 sidor.



Min cupcake






Kommentarer
Postat av: Mamma

Är så glad för din skull!!!!!

2011-04-10 @ 19:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0