Blues 'n' roots

Söndagen var kanon. Var tänkt att det skulle regna men icke, bara några droppar och väldigt skönt väder :D vi började vid 9 med att sätta upp alla saker och sånt. Sen vid 10-10.30 började insläppet till Blues 'n' Roots. Hela dagen var fylld med bra musik, god mat och snygga killar ;D vi hade det skittrevligt och alltid folk vid vårt stall. senare kom Buddy, rätt full och blev brottning på gräsmattan mellan honom och mig, fick först ned honom sen fick han ned mig illa, haha! men vi hade kul. Köpte 2 klädesplagg och lite armband och vristband till mig och brodern.

Haha, awe, kom en jättesöt megablyg kille till ståndet som stod  nog 5 min bakom alla andra och mest tittade och verkade lite smått vilsen, haha. Ville bara ge han en kram och få hn att sluta vara blug. Det är ngt med blyga killar som är gulligt i början ^^ Men han köpte lite saker och donerade lite pengar (: sammanlagt fick vi ihop 6080 AU$ dvs 40 079 kronor. Så en riktigt bra dag :D På kvällen blev det Bob Dylan, helt ok, jag är inget jättstort fan men visst är det endå en upplevelse att ha sett honom live. Hemma igen vid 11-12 och bokstavligen stupade i säng! nu 2 dagar efter gör min kropp fortfarande ont efter att ha stått upp, burit en massa saker och nog lite av brottningen, haha.

På torsdag eller fredag drar familjen ned söder för att pappans mamma fyller år och ska a en stor fest. Så dem kommer hem tidigast tisdag, huset för mig själv, utgång, haha :D Ska till shoppcentrumet med och köpa en till resväska på hjul för dem tyngre sakerna (: och lite second hand shopping i Fremantle, vill se om det kan finnas ngt skoj.

Såg ett jättebra program igårkväll Lyndal's lifeline. Handlade om att stoppa illegall handel med vilda djur i Sao 'Paulo i Brasilien. man gick undercover och massa sånt. Djuren man beslagtog (allt från fåglar till pumor och apor) hade man ett hus med massa olika gårdar för att kunna söka mer pengar till transportera tillbaka djuren till det vilda. Väldigt bra och intressant, hade lätt kunnat jobba med sånt, kanske, finns en chans att jag misshandlat personerna i fråga om jag kommit i kontakt med dem.

Publiken på ett av ställena (2 scener)


vårt stall


Bob Dylan


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja du gumman kan bara glädjas med dig och sett o hört Bob Dylan in alive är ju en upplevelse oavsett om man diggar honom eller ej.

2011-04-19 @ 18:56:43
Postat av: malin

aah, en au pair i perth! jag åker dit i augusti (: är du där då?

2011-04-20 @ 00:03:34
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0