taiji

Nu har jag tid över.

Igår fångade slaktarna en stor flock och fick in runt 100-120 st till the cove. 6 st tog dem till tränarnas hägn som ska gå till delfinshower. 43 dödades och resten av flocken hade dem kvar i the cove under natten. Många bebisar överallt letade efter sin mamma. it was heartbreaking!

Jag & Elora hittade en jättebra klippa så vi såg allt och fick bra bilder som ni såg. Sen när slaktarna gått var ddet ca 3h kvar innan solnedgång så jag, rupert, Elora & thomas stannade kvar på stranden och vaktade. Då kommer det en reporter och hans chihuahua, en lycklig Mia :D men japanerna här är riktiga skitstövlar, stor lust att slå alla reporter!

Denna killen började med att delfinerna har hög kvicksilverhalt pga vulkaner och att människor blir inte sjuka av kvicksilverhalten och att det kan inte innehålla så mkt. Innan han va där fick vi besök av en japansk läkare som berättade att han har fått många patienter som är gravida med för hög kvicksilverhalt. Men reportern sa att läkaren ljög osv. Och ja ingen av reporterna tycker synd om delfinerna utan tycker det är ok och att folket i Taiji är fattiga och behöver pengarna. dem är verkligen inte fattiga! bara kolla deras båtar, och bilar överallt, no way

Reportern med chihuahuan menade att det är en tradition i japan, hur ksn det vara en tradition när det är ca 100 människor av japans befolkning på 127 miljoner som gör detta och dem måste gömma allt och försöka göra så att vi inte får några bilder. Skämms dem över sin tradition?

Dem andra 2 är ett team, Elora sa till killen att om han stannade kvar skulle han få blodiga delfinbilder, killen ville inte ha såns bilder för det skulle vara upprörande, wtf! det är upprörande! han kan stoppa det och idioten bara går därifrån innan dem börjat slakta, fucking asshole! Sen tjejen i detta teamet va med oss uppe på klippan och hon filmade och fotade oss medan vi fotade delfinen som flöt i blodet. och vi bara ska du inte filma den döda delfinen och hon bara nä, jag vill inte ha det. Jag va så nära att kasta ned henne från klippan!

Nä jag är skitrött så  jag uppdaterar imorgon när jag sitter och vaktar vid the cove. berättar om idag då och lägger upp några bilder om det kommer några bra.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så fruktansvärt. Blir alltid lika ledsen när jag läser din blogg.

Var rädd om dig o tänk dig för.

Pappa har förresten fått upp listerna i trappan (tog ju bara 1år hahahaha)

KRAM

2010-12-05 @ 20:31:17
Postat av: saaandy

mia vill bara att du ska veta, du e nog den starkaste vännen jag har..de du är iväg och gör nu kan ingen slå.. vill bara sä att du öppnar ögonen för alla genom att visa dom (och mig) vad som pågor och händer just nu (vilket e fruktansvärt)... fortsätt va den du e & fortsätt kämpa för de du tycker e fel <3 loveu

2010-12-06 @ 03:52:10
URL: http://sandyisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0