On a hold

Blev lite krasslig i onsdes men skulle klart ändå träna, så blev 1h pilates och 10 min löpning vilket resulterade att på torsdag inte bara halsont utan även förkylning! kul!

Så ingen träning igår och idag (kanske en rask promenad senare) så att jag kan spara krafter till träning imorgon.


Igår blev det istället ett besök till Angelica och hälsa på henne & Idela, goa tjejen ju, man kan inget annat än bli kär. Dem har också flyttat till en 4a som är jättefin :)  

Efter det blev det hemåt och laga mat, lite restmiddag, lite stekt svamp, broccoli, blomkål, panerad ost, broccoli/grönsakskaka och lite creme fraiche på det, svinfint! Nu när man är mer van vid att vara vegeterian går det sjuk lätt att laga mat utan att astna i en ond cirkel :) Nu är även ägg uteslutet och alternativ till mjölkprodukter har jag redan börjat testa och laga :) En helt ny cool värld där ute ;)

Har varit på 2 föreläsningar med som jag glömt berätta (tror jag).

Den senaste var av Pelle strindlund om hans bok "Jordens Herrar" intressant aspekter i sin skildring att slaverihandel ar liknande egenskaper med utnyttjandet av djur i dagens samhälle.

Den andra var om Etologi "vad är ett djurs naturliga beteende" elr ngt hette föreläsningen. Ja det va en ba föreläsning, men mkt upprepning från 3 års djurvårdsutb. så inget direkt nytt.
Pratade mer föreläsarnas som gått sin "grundutbildning/bachelor" på Skaras utbildning "Etologi & Djurskydd". Har sökt den utb. på 3e plats så tänkte höra vad dem tyckte om den. Jag kände mig lite kluven efteråt, dels för att jag inte fick ut ngt från föreläsningen och kände "kommer dem 3 åren vara en upprepning av vad jag redan läst i 3år?". Jag har inte en aning vad dem 2 hade för utb. sen innan, om dem hade NV eller Djurvård, men som NV kan det som dem tog upp vara något helt nytt och okänt så att dem tycker att dem lär sig mycket men för mig som läst Djurvård och har ett eget intresse av Etologi kanske den utb. inte ger mig så mycket. Ja vem vet, jag hoppas ju att det ger ngt om det är den jag kmr in på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0