melodifestivalen

Jag har aldrig varit ett fan av melodifestivalen, full med dålig musik, sega uppträdanden, dålig pausunderhållning och torra skämt!
Men så händer det att man nångång kollar speciellt om man faller för en låt som förra året (Manboy- skulle lätt vunnit, vad fan tänkte ni med?).

Så nu från andra sidan av jorden fick jag först veta förra veckan att melodifestivalen startat igen (nog på tiden så där 1 månad efter). Så tog mig i kragen idag då jag haft massa ledig tid att lyssna igenom bidragen. fick mig en chock av att se Eric Saade ställa upp i år igen och längtade tills jag fick höra hans låt. Väll, vad ska man säga, jag är besviken, bakgrundsdansaren va bättre denna gången men låten? kom igen, nä, låten duger inte för mig, där har det gått några steg tillbaka. Däremot Danny Saucedo! hello sexy! jävlar vilken låt, lyssnat flera ggr redan nu och låten gör mig så jävla glad och danssugen. Vill bara åka tillbaka till Sverige och dansa loss med brudarna till denna sången på tivvan! Som sagt detta är min favorit!

Sen har vi några andra finalister som jag undrar vad dem sysslar med såsom Sara Varga med Spring för livet, orkar nt, seri, vad tänkte ni med?! och tyvärr Pontus men Linda Bentzings låt är inte bra, kanske bara jag som aldrig varit förtjust i svenska texter men dessa 2 var inget i min smak. Hellre sett Lucky you med Linda Sundblad eller My heart is refusing me med Loreen Hade mkt hellre sett en goé svensk låt från Oskar Linnros eller På gator röda och blå med Björns band (Y) hahaha! Då hade Helsingborgarna varit nöjda ;)

Här är iaf min ordning på finalisterna med start med den bästa och sen nedåt. Har även lagt in 2 låtar som inte är med bland finalisterna som jag gillade. 


Danny Saucedo - In the club
 



Brolle Jr - 7 days & 7 nights



Eric Saade - Popular



Nicke Borg - Leaving home



 

Swingfly - Me and my drum



Sanna Nielsen - I'm in love



The playtones - The King
 



Oh My God - The Moniker




Linda Bengtzing - e det fel på mig

Spring för livet

 


Dem som inte är finalister men är fan mkt bättre än dem efter Nicke/Swingfly

lucky you - Linda Sundblad


My heart is refusing me - Loreen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jäklar, här var det en som är lika taggad som jag hahaha ja inför melodifestivalen alltså.

Hade inte en tanke på att tala om för dig att det börjat, sorry!!!

Ska lyssna på låtarna igen eftersom du lagt in dem men efter att hört dem EN gång så tycker jag om The Moniker så det ska bli kul att lyssna en gång till på alla som är kvar o tävlar.



Hoppas att allt är bra med dig o du har blivit frisk från skiten du hade.

PUSSS o KRAMM

2011-03-10 @ 19:17:31
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0