Byron Bay

En lyckligare Mia som skriver idag ;)

Haha, ja mamma och moster janet, stallvana har man allt efter alla dem åren med Basse ♥

Igår var vi på Byron bay över dagen bara. fint väder, nice beach OCH det va en litem marknad/festival med massa hippiemusik. Gillas!

Det bästa på hela dagen var att Sea shepherd var där så jag kunde äntligen registrera mig som medlem. Va lite komiskt faktisk. Kliver in i deras tält och den äldre mannen kollar lite skumt på mig och när jag frågar om jag kan registrera mig här frågade han om jag var i Taiji. Jag svarade och han frågade om jag var Mia. haha, lite kul att bli igenkänn från bilderna och filmerna som finns över hela världen. Fick en stor kram och massa generösa ord från dem. En av männen erbjöd även sitt hem för mig och hjälpa mig med jobb i Byron bay & inom sea shepherd, så jobba med/för sea shepherd är absolut en idé värt att tänkas på. I medlemskapet ingick en tröja och jag hade sån tur att det linnet jag hade tänkt köpa var där :D När jag skulle betala medlemskapsavgiften (tror den ligger på 100AUD) så ville dem inte emot det för att jag varit i Taiji, så ist donerade jag pengarna ;D Finns ingen organisation jag hellre lägger pengar på än sea shepherd!

Så nu har jag äntligen en tröja med sea shepherd, överlycklig! Imorgon ska jag in till stan för att köpa ett speciellt halsband från sea shepherd (varför gjorde jag inte det igår, idiot) och hämta ut mitt bankkort.

Idag ringde Robert och berättade att dem mår bra på whitsundays och att dem inte haft något nätverk på mobilerna. Dem va inne i stan igår men hade ingen credit och hann inte ringa när dem laddat det. Så Jesse hade känt sig taskig och lite orolig för att dem inte hört av sig, haha, så söt! Skickade in ansökan till ett farmjobb på whitsundays, visar sig att dt är samma farm som dem jobbar på, haha. Så Robert pratade med managern som sa att det ska inte vara några problem att skaffa jobb till mig på farmen. Fick ett mail innan från bossen som frågar hur länge jag tänkt jobba och att där är en position ledig nästa vecka. Så nu väntar jag bara tills helgen och håller tummarna på att jag verkligen får det! 

Robert sa att dem ska köpa bil och sen köra runt Cairns när dem jobbat klart och frågade om jag var på, självklart är jag på ;)  Är bara så glad att jag förhoppningsvis fått ett jobb och komma härifrån och göra ngt nytt (:


Framsidan av mitt sea shepherd linne


Inuti linnet


Baksidan av linnet





Marknaden byron bay


byron bay



Sandelefanter


byron bay


Hayley, Michaela, jesper, scott.


Volleboll turnering

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kanon Mia, blev så genomglad när jag läste, sicken toppendag!!!!!!!!!

2011-01-06 @ 19:27:49
Postat av: Anonym

Vad kanon Mia, blev så genomglad när jag läste, sicken toppendag!!!!!!!!!

2011-01-06 @ 19:35:52
Postat av: Moster Janet

Hej gumman !

Förstår att du blev glad, härligt med sådanna dagar <3.

Då får man skryta att man har en kändis till systerdotter, kul :)

Hoppas det ordnar sig med jobbet. Så att du kan tjäna lite money.

Är inne & kollar på Sea Shepherds sida nästan dagligen. Vilka människor...

Det var en fint & häftigt linne...

Så fint det ser ut i Baron Bay, mysigt.

Ha det underbart.

Många pussar & kramar <3 Janet

2011-01-06 @ 22:43:36
Postat av: Moster Janet

Byron Day menade jag så klart :)))) ja ja.....

2011-01-06 @ 22:46:12
Postat av: Anonym

Men herre Gud . Har feber !!! Vilket märks :))))))

försöker igen.

Byron Bay.... Phu det gick ha ha ha.

2011-01-06 @ 22:49:13
Postat av: Mamma

Herregud du är ju vimsigare än jag syrran, härligt hahaha

2011-01-07 @ 18:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0