Be someone

30 grader varmt och solsken, jag klagar inte (;

Igår var det Australia day. Australiensarna är ett galet folk som jag bara älskar mer och mer för varje dag. På Australia dag (Nationaldag) börjar masn dricka från tidig morgon till sen kväll och alla har australien målningar, kläder i Australiens flagga och är fulla ^^ Själv fick vi välja mellan att få onsdag eller lördag fri. Självklart valde vi lördag så lördag *& söndag fri denna helgen, skööönt!

Denna dagen firade vi med att bli fulla på rummet och sen kom några från jobbet och vi hade riktigt trevligt även om vi inte gick ut. Skulle ju endå upp 5 dagen efter ^^ själv slocknade jag vid 11, haha.

Gårdagen va varm men man har börjat vänja sig. Innan svettades man som en gris men nu är det inte så farligt längre med svettande, men endå jäkligt varmt. När en vind kommer står man bara och blundar och njuter av att bli nedkyld haha. Påminner mig faktisk lite om svensk sommar därhemma. Vilket påminner mig om midsommar, stod och tänkte på att jag längar till midsommar och kom helt plötsligt på att jag är inte hemma i Sverige då. Midsommar är min favoritholiday! Den bästa maten och vi firar sommaren är på ingång och man mår bara bäst. Min bästa midsommar är första gåen hos Jojjes mobror Bengt & Lizette delat med åren i Röket. Åh vad jag saknar den stugan! det är så midsommar ska firas enligt mig. Ute på landsbygden med massa härligt folk, olika spel och massa god mat. Fast första midsommar hos Bengt & Lizette var craaazy! haha, alla blev så jävla fulla så det flippade ut totallt med alla vuxna och tonåringar ^^

När jag kommer hem hade deet varit jävligt skoj och ta sina kompisar, hyra en stuga vid skärgården eller ngn sjö. Laga mat, bli riktigt fulla och göra massa spel på midsommar. haha, det hade  varit dödsroligt! Man kanske borde göra en roadtrip i Sverige 2012(?) en idé värt att tänka på. 

Idag var en perfekt jobbdag. Molnigt och lite regn :) härligt. men sen klarnade det upp när vi slutade. Har så jäkla många myggbett och att insektbett, gör mig galen. Hela armarna, nacken och benen ä'r knottriga av bett och även fått 3-4 i ansiktet, nog skoj (Y)

Hahaha ja just det, i söndes när jag satt på donkan med datan var det en fet kille med häng och kalsongerna skav in i rövspringan! Nog mysigt!

Nä nu ska jag avsluta här, tillbaka till hostlet sen gratis pizza och öl ikväll (; sista jobbdagen imorgon för denna veckan :D långhelg! helgen kommer bli galen, känner det redan ^^



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej hjärtat!!!

Härligt att du har det så bra och fina kompisar också.

Finns det inte något bra medel att köpa för myggor o knott, tror det var knott också som du skrev.

Om du nu saknar att inte vara här i midsommar så får du väll komma hem en sväng nu till denna midsommaren!!!

Ha en skön "lång"helg MEN drick inte så mycket vaaa!!!

Kramellikram

2011-01-27 @ 16:28:01
Postat av: moster Janet

Hej gumman !



Värme 30* så skööönt,längtar till sommaren.

Happy OZ day verkar vara en kul dag,kanske ngt vi ska ta efter i sverige :)

jag hade oxå valt att vara ledig på lörd..

Så Skönt med 2 lediga dagar, nice :)

Håller med mamma " Yvonne " kom hem & fira midsommar :)<3

Ja jag längtar oxå till midsommar & dagarna i Röke,

så roligt vi hade & när vi gick i skogen på natten.

Ni badade i lilla sjön :) kommer du ihåg det :))

Inget kul med insektsbett.. har dom inget bra medel på apoteket !!

Verkar vara en snygg kille du såg på " donkan " hahaha. Hade han string på sig hahahaha. Snygging där..hahaha. Då fick du dig ett gott skratt :)))))

Ta det lugnt i helgen :))passa på att vila upp dig :)))

Kramar <3<3<3

2011-01-27 @ 17:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0