Sunshine coast

Gott nytt år alla ;D

I onsdes kom våra killar från Kanada för dem åkte till whitesundays i fredes :(

Och det va Simons 21årsdag så det blev födelsedagsfest ;D

Killarna kom vid 12 och hämtade upp mig sen drog vi till dreamworld och hade skoj med karusellerna och massa prat ;D
När vi kom hem till lägenheten var det bara att börja fixa sig och sen gå ned till grannarna och fira Simon :) Blev  en lyckad kväll förutom att Jesse glömde att ta med sig jeans, haha. Här i australien är det väldigt strikt att killarna inte kommer in på klubbarna om dem har shorts. Men jag va rätt trött efter dagen så jag klagade inte, så när alla stack lagade jag mat till jesse, mig och jesper.

Jag och Jesse va så jävla trötta så jag tvingade ned han i poolen, haha, det va inte direkt varmt men pigga blev vi iaf för en kort stund ^^

Sen vid 4-5 när alla kommer hem och vi precis har gått och lagt oss sätter Robert på musiken riktigt högt och jag bara asgarva. Han va rätt full ;D haha! sen hörde man Hayley skrika på Robert och massa ;D

På torsdagen åkte jag med boysen för att spendera hela dagen/kvällen/natten med dem i Brisbane. Så bil i 1h och donkan. kan inte minnas när jag åt donkan sist! Här i australien har donkan en av dem godaste chokladmilkshaken ever! så gooood! men självklart, klumpig som man är efter sin mamma spillde man ut halva på brickan och jag och jesse började suga upp det med sugröret, haha, folk måste undrat vad det är för fel på oss. men ingen chokladmilkshake går till förlust enligt oss ;D

Körde till Roberts brors hus (Roberts bror & sister bor i brisbane). Hämtade upp Tiger (hunden) och Roberts föräldrar som är i australien över jul & nyår och gav oss iväg mot stranden och Roberts sister.

En riktigt fin strand och vilka vågor, det ksallar jag vågor och starka strömmar! Bara att ge sig ut, med Tiger hack i häl, trodde han skulle drunkna, han blev omkastad av vågorna och rullade runt, haha, cool labrador det ;D

På kvällen käkade vi kängurutacos, riktigt gott, sen chillade vi i soffan framför film och ute på balkongen. Äntligen riktigt kaffe igen, åh, var så glad, svart kaffe ute på en varm veranda och lyssna till djurens läte.

På natten blev jag & Robert hungrig och uttråkade så vi tog en tur till nattkiosken. Haha, blev en rolig runda det som börjar med att jag går in i ett spindelnät och får panik när jag ser massa bilder i huvudet om stora giftiga spindlar och börjar springa. Ser Robert står redo att slåss. haha. han trodde att vi blev överfallna, så jävla kul. Sen längre fram börjar en kackerlacka krypa på hans fot och han börjar hoppa, haha.

På fredagen var ddet bara upp och 1h bilfärd tillbaka till surfers. Har bara lyssnat på massa Lil Wayne och Eminen och annan rap under dem 2 dagarna, tack och lov för att Sandy fått mig att gilla Lil Wayne annars hade jag nog skjutit mig själv i bilen! men samtidigt omvänder jag sakta men säkert Jesse till rock och Xavier Rudd, än finns där hopp ;) Väl framme i surfers kunde jag inte hålla tårarna borta när jag kramade killarna hejdå.
Men dem vill att jag ska följa med dem så dem ska kolla om där är jobb på farmen till mig så kommer jag med första bästa flyg ;D

Jag saknar verkligen killarna, dem är som mina killkompisar hemma och känns som att jag känt jesse i flera år då vi alltid pratar om allt mellan himmel och jord och även lite mer personliga saker. det känns skönt att dem känner på samma sätt eller som robert sa när vi va ute och gick "Du är som en tjejkompis därhemma fast softare" haha (: Så jo visst känns det att dem åkt även om vi bara sågs på helgerna men när man verkligen fäster sig vid någon/några kvittar det hur kort tid man känt dem. Fick dock ett gulligt sms från dem igår att dem önskade mig gott nytt år och att dem saknar mig, sötnosar (:



Dickys beach



Jesse & Robert


Jag & Jesse vid ett båtvrack


Softar vid poolen på nyårsafton


Utsikten


Killarna hoppar från vår balkong, blivit en vana för dem nu^^

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åhh vad du har det härligt stumpan, är så underbart att läsa,blir varm i hela kroppen.

De i "vampyrhuset" hade en rejäl fest igår (nyårsafton), många små o stora vampisar sprang och busade i snön på kvällen, det var ju i och för sig mörkt ute så man vet ju inte hahhaaha.

De som har hus på Ven hälsar så hemskt mycket till dig. Deras hund kom förresten undan med livet i behåll men stora sår(mår bra idag, kom en lös "kamp"hund springandes i skogen och anföll utan någon anledning, husse som inte var i närhetens ens kom efter en mkt lång stund och sa min hund är så snäll!!! (de bor här på området)

Ha det riktigt bra nu hjärtat och var rädd om dig.

2011-01-01 @ 17:52:38
Postat av: Moster Janet

Hej gumman !

Det låter jätte mysigt alltihopa.

Verkar vara trevliga killar. Det var svårt att se din klänning.

Men den verkar vara fin efter din beskrivning & så har du ju

god smak efter din moster....hi hi.. :-)

tack för hjälpen, du vet !!! Hi hi ...

Pussar & kramar Janet

2011-01-01 @ 18:47:20
Postat av: Moster Janet

Hej igen !

Nu har tittat på bilderna du skickat mig.

Du är jätte snygg på dom. Snygg klänning & snygga skor, jätte fint.

Vad sa jag god smak.

Kramar Janet <3

2011-01-01 @ 21:54:28
Postat av: Mamma

Det var ju ett jäkla tjat om god smak!!!

2011-01-02 @ 14:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0