It's a wonderful day

Äntligen TIIID! haha.

Har suttit här nu i 1½ h och gjort det vanliga, Facebook, Sea shepherd, Andjii & Sandys blogg och nu äntligen bloggtime!

Fallskärmshoppningen va skitkul. Är överraskad att jag var så lugn, men jag va mer upphetsad än rädd, ville bara ut och köra ;D Fritt fall i 20 sek OMG! hela kroppen pirrade och det var fantatisk, nästa gång ska jag hoppa det högsta 14 000 feets. Det ska göras innan jag lämnar Australien!

Sitter som vanligt på donkan med en kopp latte med hasselnöts smak och sojamjölk (: Lite vegan idag ;D ikväll ska tjejerna och jag gå ut och äta. Dem ska testa krokodilkött, haha, nej tack för mig, kommer dock smaka en bit men för mig blir det biffstek ;) Inte ätit ordentligt kött på en evighet! Har dock börjar äta tonfisk igen pga jobbet :/ inte ätit tonfisk på 2-3 år, så känns skumt, men tar delfinsäker tonfisk som är lite dyrare. Måste börja äta mer rätt och skaffa mig ett par löparskor. det blir lite konstig diet här nu, haha. Mitt mål när jag kommer hem är att endast äta kött från en farm där jag vet djuren har det bra, måste leta upp om vi har det i helsingb org. annars inget kött för min del. Kyckling & gris har jag slutat med här. Fisk med även om jag jävlar i det kommer sakna laxen och sillen. Tonfisk komme jag nog hålla kvar med här i Australien just för att det är nyttigt och enkelt och innehåller mkt protein. Lamm och biff kommer jag fortsätta med i Australien. Endast freerange ägg och soja/rismjölk kommer drickas hemma, vill sluta med skaldjur, men jag fucking älskar mina räkor. Det är ungefär hur min diet är planerad.

Livet flyter på bra här. Imorgon påbörjar jag min 3e vecka på farmen. funderar på att stanna här 4-6 veckor sammanlagt. Är ju bra pengar (: Har kollat lite au-pair jobb. har några familjer runt Perth, men vill ha lite längre norrut men får se :) Hade tänkt au-pairjobb Feb-juli. Sen kanske hästfarm 3 veckor för att sen jobba på en fårfarm. Försöker få en familj på en gård med hästar så  jag kan börja rida igen och få upp min gamla erfarenhet och sen jobba på fårfarm och inte behöva göra hästfarmen endast för att jag behöver ridträning. Kan även bli mjölka ko jobb på Tasmania, haha, men får se om det. Det bästa hade varit fårfarm. Så farmjobb Juli-oktober/november sen drar jag till Japan, Taiji (:


Har fått lite nya idéer n'är jag jobbat. funderar på att göra en dokumentärfilm om Taiji till Svalövs gymnasium som undervisningssyfte i Vattenlevande organismer kursen. Innehållet är tänkt som videobloggar från mig vad vi gör här nere, orsakerna till vad som händer här, berätta om valmuseumet, tränarna och fiskarna. Dokumentära hur dem fångar in delfinerna och vad sdom händer med dem som säljs till delfinarium samt hur livet på ett delfinarium är för en delfin. Samt ta upp problemen och fördelerna med olika organisationer som ska skydda haven från denna skadegörelse. Men änså länge bara en idé.

Har även funderat på att ta upp mer djurproblem i bloggen och fortsätta uppdatera folk om vad som händer i Taiji men får se hur det är med tiden här. Är ju oftast trött efter jobb ^^

Ahh, kan inte göra ett skit här. Går inte att ladda upp bilder eller filmer :( Sorry guys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0