Cyklon Yasi

Så där. lite seg på att uppdatera dem senaste dagarna men har varit lite upptagen med att fundera ut vart jag ska ta vägen när cyklonen kommer. Cyclonen lär vara 'Queenslands värsta änså länge och jämförs just nu med orkanen Katrina. Den är kategori 5 med vindhastighet upp till 300 km/h.

I måndes så fick vi veta av en kvinna i receptionen att cyklonen Yasi skulle komma rätt mot oss i Airlie beach och att vi skulle vara närmast ögat (det är det värsta stället man kan vara på). Så dem skulle stänga hostlet och bad alla att evakurera. Vi satt hela måndagen och visste inte hur vi skulle ta oss härifrån och bestämde oss för att ta itu med bussar, tåg och flyg på tisdagen istället. Adree & Ryan hyrde ett rum i ett hus och visste inte vad dem skulle göra.'

På tisdagmorgon blev jag väckt av jesse, Adree & Ryan som ville låna min data. Så vi 4 begav oss till donkan för att få internet och kolla flyg, bussar och bilar. Jag bestämde mig för att stanna kvar i Airlie då jag fick rum i samma hus som Adree & Ryan och att rapporterna från då visade att cyklonen skulle gå mer norrut.

Men senare under dagen gick det mer söderut och nu är Cairns (som va den mest utsatta staden innan) utom så stior fara. Det är mer innisfail som är i störst riskzon nu.

Idag har vi faktisk jobbat men slutade 1.30 istället för 2.30 då det började regna och skulle inte sluta. Men va en bra dag annars på jobb, skönt väder (: '

Vi har förberett lite saker sen igår med mat, vatten, säkra fönster, gasol thank god for Karl. Så allt bör gå bra. Änså l'änge har vi el. Resten av dagen har vi mest varit tjovka. gjort popcoen, kollat tv, jag bakade negerbollar vilket dem älskade, haha och sen kollade vi Gran torrino. '

Läget just nu är att vi kommer få kraftig vind & regn. Men huset är nybyggt tegelhus med fin inredning och pool så jag klagar inte. Vi fyra kommer klara oss bra under stormen :)

Jag ska hålla er uppdaterade, förhoppningsvis slipper vi jobba imorgon för jag vill vara uppe hela natten och kolla, haha  xD

Just nu sitter jag & Karl i soffan och kollar nyheterna och jag har fått en underbar nack/axelmassage av honom. Det behövdes. Vinden har tagit upp och är rejält blåsigt just nu. Grodorna för ett jävla oväsen, helt exalterade över regn, haha.




CycloneParty


Bob hittade denna utanför vårt rum, "planta" från palmerna.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej hjärtar.

Vet inte om du hinner läsa detta innan jag ringer till dig. Ikväll när klockan är 22.00 då är hon ju ca 07.00 hos er kommer jag att ringa dig och höra hur det är, om jag kommer fram vill säga, elen kanske är avslagen. Då försöker jag igen senare i så fall!!!!

KRAM Mamma

2011-02-02 @ 18:43:16
Postat av: moster Janet

Hej gumman !

Har kommit hem från jobbet. Fick ett medelande

från Yvonne att hon pratat med dig. Du låg & sov :)

så då förmodar jag att du slapp jobba...Nice :)

Skönt att det har lugnat ner sig med Cyklonen :)

hoppas det förblir så !!!

Så oroliga vi har varit här hemma för dig... <3

Ha det nu så gott.. så höres vi..

Pussar & kramar Janet

2011-02-02 @ 22:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0