Sea Shepherd Pizzanight

Gårkvällen var lyckad, mer lyckad än vad jag trodde!

Tog mig till Fremantle med bussen sen byta buss till en helt okänd hållplats. Irriterad sak i australien är att busshållsplatserna hr inget namn utan ett jävla nummer, som om busschaffisarna kan memorera det? Men iaf,jag kom till rätt hållplats, haha. Runt hörnet väntade MACC Coffe bar & <events där vi skulle mötas upp 6.30 för dem som ville äta. Underbart ställe, riktigt mysigt, litet och livemusik. Träffade upp lite av folket där och sen blev det pizza, haha, god pizza och efter några öl började Steve Irwin besättningen komma och resten av Sea Shepherd, vi var nog runt 40 personer! Själv fick jag mycket info av Georgia & Aisha som är på Steve Irwin om hur jag sk gå till väga med ansökning och göra för att öka chanserna :)

Vid 8 sattes filmklippen & bilderna från denna kampanjen (No Compromise) igång på min data, haha, endast jag som hade VGA-uttag. Vi var även dem första som fick se kortfilmen om intervjun med Paul Watson =)
gud vad jag längtar att gå ombord på båten och vara med om det. Efter filmen blev det lite mer minglande och öl, vi är stora öldrickare (; sen vid 10 blev vi utslängda när MACC stängde :P Men inte slutade vi för det, jag ´& dem 2 huvudledarna (Jeff & Louis) för sea shepherd i Perth pratade med besättningen utanför baren. Jag åker med Jeff då han ändå passerar nära mig. Mkt trevligt och efter ett tag satte vi oss i bilarna för att köra besättningen tillbaka till båten, samma bil som Aisha, så vi fortsatte prata oh som sagt, mkt bra info. Va kul att se så många unga i besättningen. Jeff ska skicka Peters mail (svensken som varit med sen säsong 1 i whale wars) för att skicka in min ansökan :) Vid hamnen blev det kramar och pussar när vi sa hejdå till besättningen och förhoppningsvis ser vi dem på söndag :) För det verkar vara en chans att Steve Irwin får flytta från den privata hamnen till den offentliga dvs vi kan gå ombord på båten och jobba samt ha vårt stånd utanför båten (:

Jeff gav 'även mig en infosak om hans jobb, han räddr vildlivet på Kanyana med utrotningshotade aarter oh uppfödning, vilddjur rehab, utbildning, forskning & guideturer. Jag berättade om min utbildning och att jag gärna tar 2 veckor-1månad att jobba med honom efter min au-pair tid. Så det är en plan efter min au-pairtid :) Kan vara ngt bra i mitt CV (: Här är deras webbsida http://kanyanawildlife.org.au/

Vid halv 12 släppte Jeff av mig på huvudvägen och det var helt underbart att gå hem i den svalkande kvällen med Perths ljus som utsikt. Ja oh glöm inte dem 2 bilarna fulla med killar som inte var särskilt tysta när dem passerade en, haha. Fick mig att sakna alla galna utgångar med folket därhemma ;)  

Annars idag har jag busat med ungarna, varit i shoppcentrumet (så jävla stort) med mamman & Madi. Köpte dem sista sakerna för hennes kalas imorgon med Hawaiitema (: Sen kollade jag Narnia 3, riktigt bra även om jag saknade dem äldre syskonen. och filmen gick fort för den va så bra (;

Borde gå till sängs, tidig & lång dag imorgon med massa ungar! Natti

MACC


Georgia & Louis

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ååhhh så underbart hjärtat!!!!!!!!!!

2011-04-02 @ 20:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0