Everything was slipping right out of our hands

Ibland vandrar tankarna iväg några år tillbaka, en sån natt hade jag inatt. Man kunde inte somna för alla minnen kommer tillbaka fast man försökt glömma, stoppa undan och gå vidare i 4 år, men så en film, en låt väcker allt igen och man försvinner in i sitt eget skal.

Ibland vill jag gå tillbaka 4 eller 2 år för att ställa allt till rätta, men det är bara en önskedröm. Jag försöker alltid tänka att vissa saker händer av en orsak och om det är meningen så träffas man igen men det är en rätt klen tröst vissa situationer.

Men igår gick tankarna iväg 4 år tillbaka, till festen, till smsen, till matsalen. Hur jag smugglade in han sista veckan i 1an efter studentfesten till internatrummet, hur alla hade koll på var internatledarna var, man fick ett sms det är fritt nu kom till sidodörren, haha! När man såg hans bil köra iväg och visste att man snart skulle ses i skolan, blickarna i matsalen och hans miner för att göra allt för att få mig att skratta, första besöket hos han, hans danska brytning.
Känslan av att komma tillbaka efter sommarlovet och börja 2an, hur man kom på sig själv sitta och leta i matsalen,kolla på klockan för att komma på han kommer inte dyka upp igen i matsalen eller alls på skolan.

Sen vandrar man iväg 2 år tillbaka, till den dagen då man sitter i uppehållsrummet i skolan och får ett sms, hur allt började igen, 2 månader senare en februarikväll står jag igen på Lunds station och väntar, känslan när jag såg han och hans syster stiga ur bilen, tanken hur fan ska detta gå, jag blev singel för typ 3h sen. Ja tankarna vandrar iväg lite för enkelt, hur mycket han ändras, alla saker som blev sagda, men allt blir inte som man tänkt, kanske kommer det igen, kanske inte, men minnena finns kvar och ibland går man tveksamt igenom dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0