Det äpplet föll inte långt från trädet.

Hundutställningen igår, skönt att komma bort och fixa lite med hundarna igen. Pajas blev BIM (bäst i motsats kön och bästa hanvalp och Kira BIR(Bäst i rasen och bästa tikvalp).
Ngt spån hade en blue merle valp (ja, ni vet vad jag tycker om det, spec. dem från gymnasiet som stått ut med denna diskussion) som hon importerat in från Finland (finns rätt mkt blue merle avel där medans man försöker undvika det i Sverige). Kände bara vilket spånhuve! Lönt att köpa in en hund för iaf minst 20 000:- som detta året kommer bli ett diskvalificerande fel i rasstandarden och därmed varken får avlas eller ställas ut. Men vem vet, hon kanske har tankar på blandrasavel... Men gillar domaren bäst när ägaren och hunden kom fram "här kommer en hyena" x) Samt att hon inte fick ett Hederspris för att tävla vidare. Men seriöst, varför vill man ens beblanda sig med blue merle, varför riskera hundars sundhet och föra in blue merle i svenska gener som man kämpat så mkt med att undvika. Snacka om att det äpplet inte föll långt från trädet.

Annars har mina billabong shorts kommit som jag köpte i förra veckan, me like. Håller på att köpa in lite typiska klädmärke som används mkt i Oz. Vill inte helt se ut som en turist :P Fick mitt sånt medlemskatalog från HM idag med, ett par skitsnygga treggins föll jag för :D Bild nedan. Nu ska jag fortsätta plugga iaf och värma pizzan från igår :)

See ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0