Hatar chaffisar


Jag hatar ibland busschaufförer. 2 dagar i sträck har dem klabbat sig och varje gång har jag lika stor lust att ge dem en fet smäll. I måndes går man fram som vanligt säger en barn till Påarp zon 111 och chaffisen trycker in vuxen. Och jag bara nej vuxen så han sitter som ett jävla frågetecken och ser ut som att han inte fattar. Med dessa jävla jojokorten ser man ju inte vad chaffisen slår in förrän man har betalat. Sen när impulser från hans svenskakunskaper som han lärt sig på Svenska för invandrare kurs 1 når hans hjärnceller (kanske ngt bortsupade, vad fan vet jag?) svarar han att han vet inte hur man gör om det. Snacka om att man blir arg, kände bara jävla fucking amatör. Kan inte skånetrafiken anlita någon kan: 1. Kan svenska 2: vet hur man gör sitt jävla jobb! Står det i jobbannonsen "Sökes: inkompetenta busschaufförer som har svårt att lära sig hur man använder en maskin och inte kan svenska." Eller "Kan inte du heller svenska och har svårighet med att lära dig nya saker? Bra, välkommen då som busschaufför för skånetrafiken"

Så kom dagen efter dvs tisdag så var det dags igen. Stiger på, samma mening (Barn, Påarp, 111) och denna chaffisen trycker då in en zon för mkt och jag bara men det ska vara 10.40 kr och inte 17.60. Men fattar chaffisen? NEJ självklart inte. Utan hans svar på brytande svenska lyder " Men det står barn" och jag "ja men det kostar bara 10.40" och han " nej, det är rätt" och jag" ja för det vet ju du som åkt till Påarp nästan varje dag dem senaste 5 åren" och sätter mig sen arg ner på min plats. Fast denna gången gick jag till skånetrafiken och klagade och fick mina pengar tillbaka, sjukt nöjd!

Ja, detta var allt kul som hänt mig och ja, jag fattar inte matteläxan, får prata med Ingvar imorgon. Jag gillar Ingvar, han är typiskt sån lärare som jag kommer komma ihåg hela mitt liv precis som Gunilla på högstadiet och David på gymnasiet. Det jag illar med Ingvar är inte bara att han är sjukt smart utan även att han är sån söt litn gubbe men som har ett barnasinne. Han brukar alltid berätta saker som han och hans barnbarn brukar göra i smyg för Ingvars son och jag säger bara, hans barnbarn har aldrig tråkigt när Ingvar är i närheten :P

Nä, nu ska jag och älsk nanna i sängen. Har snöat skadat mkt också ^^
En skön låt med Jason Derulo hittas nedan (Nej, det är inte watcha say)


Ge mig sommar och värme plz
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0